کسی که در مقابل ولایت بایستد سقوط می‌کند
کد خبر: 4093390
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

کسی که در مقابل ولایت بایستد سقوط می‌کند

امام جمعه ملایر مهترین ستون از پنج ستون دین اسلام را ولایت برشمرد که کسانی که در مقابل ولایت بایستند سقوط می‌کنند. امام جمعه ملایر ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش اضافه کرد: نسل جوان با نشاط و سلامت روح و جسم خطر محدود شدن نسل را خنثی کنند.

محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر امروز 29 مهر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند انسان‌ها را امتحان می‌کند و امتحانات انسان در مسائل روزمره،  مصائب و مسائل جامعه است و اتفاقاتی که می‌افتد و انسان موضعی بگیرد که توطئه دشمن را خنثی کند ایجاست که جایگاه انسان مشخص می‌شود که از امتحانات سربلند بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه اسلام پنج ستون دارد که مهمترین آن ستون دیانت ولایت است، افزود: بزرگترین امتحانات هم درباره حفظ این ستون است و طبق آیه هفتم سوره‌ احزاب خدا از انبیا میثاق و عهد گرفته و از ما نیز برای حفظ این ستون عهد و پیمان گرفته است.

امام جمعه ملایر ابراز کرد: برخی امروز می‌گویند ما می‌خواهیم بی بند و باری در جامعه باشد و دین را در مساجد و منازل خود ترویج کنید و ما نیز در جواب آنها می‌گوییم ما می‌خواهیم پرچم دین در وسط میدان باشد و شما اگر می‌خواهید عیاشی کنید به خانه‌هایتان بردید و مسئله سر همین است که  یا دین خدا باشد یا شیطان و خدا همیشه دین اسلام را  یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه امداد های الهی  از ابتدای انقلاب اسلامی همراه ما بوده افزود: بالا بودن پرچم  در وسط میدان بزرگ ترین نعمتی است که به ما داده و دین فردی دردی دوا نمی‌کند تمام تلاش دشمن  این است این دین ما را که صد در صد سیاسی است فردی و خانگی کند.

برقراری افزود:وخدا می‌فرماید این دین اسلام باید جهانی شود و دین اسلام با دو نفر حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه شکل گرفت اما با این وجود دشمن احساس خطر می‌کند و جنگهای مختلف را علیه پیامبر و اسلام راه انداختند.

برقراری جنگ دشمن را جنگ نرم دانست و افزود: در حوادث اخیر نیز ملت ایران باز هم بصیرت خود را دربرابر دشمن نشان دادند و از این امتحان سخت نیز سربلند بیرون آمدند.

برقراری با بیان اینکه دشمن همیشه با اسلام و حکومت اسلامی مخالف بوده است، گفت: ملت ایران هرگز نگذاشته خیمه ولایت خالی شود امروز کسی که علم را به دین را به دست گرفته رهبری و ولایت فقیه است.

وی افزود: این ملت با حضور همیشه در صحنه خود برنامه‌های دشمن را به هم ریخت بد حجاب و با حجاب همیشه در صحنه حضور داشته و با انقلاب و نظام همراه بوده طبق آمار ی که اعلام شده در اغتشاشات تنها 15 درصد بانوان بوده و ما بقی آقایان بوده‌اند و دشمن با بزرگ نمایی اعلام می‌کنند که اعتراض زنان و پشت ابن قضیه مردان کذایی بودند که خواسته های شهوانی خود  را دنبال می‌کردند.

امام جمعه ملایر اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلاب شهادت است و انقلاب شهادت همیشه بر انقلاب شهوانی پیروز است و ما طبق آیات قرآن این است که ما بر اساس اعتقاد مان نه شهوات زندگی می‌کنیم.

وی  تصریح کرد: وقتی می‌خواهد به انسان نمره بدهند در این مواضع است نه خواندن نماز و روزه و نماز روزه باید باشد اما اصل ولایتمدار ی است و امروز قبل از این که مالک ولایت باشیم بايد عمار ولایت باشیم و از این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی باید دفاع کنیم چون هر کس به جایی رسیده به برکت این انقلاب بوده است.

وی افزود: کسانی هم در مقابل ولایت ایستاده ند به جایی نمی‌رسند و سقوط می‌کنند کسی که در پرتو ولایت نفس بکشد رشد می‌کند.

برقراری گفت: درس‌های خوبی فتنه اخیر به ما داد و جرقه آن از خارج بود و دستاوردهای زیادی داشت و به برکت همین بصیرت مردم خنثی شدن توطئه های دشمن را دیدیم حساب کار دست دشمنان آمد و وقتی دیدند بچه‌ها سپاه مقر به مقر  تروریست‌ها  در کردستان حمله کردند حساب کار دستشان آمد و همه نقش‌ها به هم ریخت و با ترقه بازی‌های که  خیابان راه انداختند راه به جایی نبردند و این‌ها می‌خواستند عراق را ناامن کنند به ارمنستان حمله کنند و همه این پیروزی‌های ما در برابر دشمنان با مدد الهی شکل گرفت و غده‌های چرکینی که در. بدنه نظام بودندنیز در این اغتشاشات به خیابان ها آمده بودند دستگیر شدند.

برقراری در ادامه ارتباط ساختگی و محتوای فریبنده را دو نمونه از انواع اغتشاش اطلاعاتی برشمرد و اظهار کرد: ارتباط ساختگی شیوه‌ای از ارائه اطلاعات است که در آن متن و محتوا با تیتر مطابق نیست. در این نوع از اغتشاش اطلاعاتی با تیتری درشت ذهنیتی برای مخاطب ایجاد می‌کنند، مخاطب خود متوجه این عدم تطابق نمی شود و آن متن را بدون راستی آزمایی و به سرعت به اشتراک می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان در اغتشاش اطلاعاتی دشمن را کمک نکنند، افزود: افراد بدون سواد رسانه ای هر چیزی را به اشتراک نگذارند. ایران از گذشته محل توقف و عبور و مرور تجار و بازرگان آن دنیا بوده و کاروانسراهای موجود در سراسر کشور نشان می دهد که ایران از یک مرکزیت جامع تجاری برای تجارت با دنیا برخوردار است. ایران را  امن‌ترین و به صرفه ترین مسیر دسترسی تجار غرب، جنوب، شمال و شرق برشمرد و گفت: به دلیل این موقعیت جغرافیایی مناسب، تحریم‌های دشمن موثر نیست و بنابراین آن ها به دنبال بستن بعضی راه های ترانزیتی از جمله قفقاز هستند.

وی رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه ارس را رزمایشی مقتدرانه و پایدار خواند و افزود: این رزمایش در منطقه و فرامنطقه بازدارنده و از موضع مقتدرانه بود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه بسیاری از جوانان با دستاوردهای نظام اسلامی بیگانه هستند، گفت: مقام معظم رهبری در جمع نخبگان فرمودند که بسیاری از نخبگان ما از ظرفیت کشور خبر ندارند.

برقراری گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کرد در کنار راهیان نور باید راهیان پیشرفت را به دانش آموزان بیاموزیم و با راه اندازی، تقویت و توسعه دانش بنیان‌‌ها در همه شهرها، نظام اسلامی مقابل تحریم ها ایستادگی کند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: کاهش تولید نفت عربستان و پاکسازی کردستان عراق از وجود منافقان نوید بخش فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی است.

برقراری با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند ایران را منزوی کنند اما این کشور روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: همه این توطئه‌ها برای این است که جمهوری اسلامی تحریم‌ها را خنثی و صادرات را افزایش داده است به طور مثال بیشترین تجارت ریلی ایران از اول انقلاب تاکنون طی دو سال اخیر اتفاق افتاده است.

برقراری تصویب لایحه کاپیتولاسیون را تصویب طرحی به دست ایرانیان بر علیه خودشان دانست و گفت: هر زمان که پای نحس آمریکا به کشور و منطقه‌ای باز شد ذلت و خواری به همراه خود آورد.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی فرش قرمز زیر پای آمریکا انداخت اما آنها نشان دادند که چه گرگ وحشی هستند، افزود: آمریکا به هر کشوری قدم گذاشته است فلاکت، ذلت، خواری و عقب ماندگی ایجاد کرده است و حضور 20 ساله اش در افغانستان نمونه همان فلاکت و خواری است.

انتهای پیام
captcha