«بزرگمرد کوچک» دفاع مقدس به تلویزیون می‌آید
کد خبر: 4094663
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
با فیلم‌های پایان هفته سیما

«بزرگمرد کوچک» دفاع مقدس به تلویزیون می‌آید

شبکه‌های مختلف سیما در پایان هفته فیلم‌های سینمایی مختلفی پخش می‌کنند که «بزرگمرد کوچک» با نگاهی به بخشی از دلاوری شهید بهنام محمدی یکی از آنهاست.

به گزارش ایکنا فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «بزرگمرد کوچک»، «کارنامه»، «ریشه در خون»، «جزیره گنج»، «پیله و پروانه»، «شیر و عسل»، «نام و نام خانوادگی» و... پنجشنبه و جمعه 5 و 6 آبان از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک 

فیلم تلویزیونی «بزرگمرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، پنجشنبه 5 آبان ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره شهید بهنام محمدی نوجوان 13 ساله حماسه‌ساز بختیاری اهل مسجد سلیمان و نبرد دلیرانه او در جریان مقاومت مردمی خرمشهر در مهر 1359 است. این نوجوان در ابتدا به دست نیروهای عراقی می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می گیرد اما اعتماد عراقی‌ها را جلب کرده و مواد غذایی، مهمات و گرای دشمن را به نیروهای ایرانی می‌رساند. شبنم قلی‌خانی، پویا امینی، سوگل طهماسبی، حبیب اللهیاری، پرهام دلدار، محمد جواد سلام‌پور و مجتبی قربانی در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه دو 

فیلم تلویزیونی «کارنامه» به کارگردانی محسن مختاری، پنجشنبه 5 آبان ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره دختر بچه بازیگوش و سربه هوایی به اسم یاسمن است که با شیطنت‌ها و خرابکاری‌هایش، پدر و مادر و معلمانش را به ستوه آورده است. در این بین پدربزرگ یاسمن به دلیل بیماری مدتی است که در منزل آنها ساکن شده است. مهران رجبی، آیناز دوستی، الهام باقری، رها زارعی و زهره مختاری در فیلم تلویزیونی «کارنامه» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ریشه در خون» به کارگردانی سیروس الوند، پنج‌شنبه 5 آبان ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: سال 43 جوانی به نام حجت، که بر ضد قانون کاپیتولاسیون فعالیت می‌کند، قرار است به همراه رسول از روستایی به روستای دیگر منتقل شود. حجت در حمله مأموران کشته می شود، اما قبل از مرگ کیف حامل اسناد خود را به رسول می دهد تا به روستای کلارآباد برساند. فرامرز قریبیان، اکبر زنجانپور، حمید طاعتی و  نعمت‌اله گرجی در فیلم سینمایی «ریشه در خون» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «جزیره گنج» به کارگردانی «حمیدرضا لوافی»، جمعه 6 آبان ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. تله فیلم «جزیره گنج» داستان گروهی از بچه‌ها است که برای اردو به آبادان می‌روند. آن‌ها برای یافتن جزیره گنج به دور از چشم مربی خود سوار بر لنج یکی از بچه‌های محلی می‌شوند و از یک جزیره سر در می‌آورند. آنها به سی سال قبل بازگشته‌اند و در میان رزمندگان و عراقی‌ها، خود را سرگردان می‌بینند. یاد علی سلیمانی، محمدامین همت آبادی، ابراهیم امیری و سورنا بایراملو در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «پیله و پروانه» به کارگردانی محمد صالحی‌نژاد، جمعه 6 آبان ساعت 18 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره پروانه دختر بچه ای 7 ساله است که در روستایی دور افتاده در شمال ایران زندگی می کند. او مادرش را در یک حادثه آتش سوزی از دست داده است. خودش نیز در همان حادثه یک پایش فلج شده و نمی تواند درست راه برود. پروانه با پدرش زندگی می کند و به علت دوری مدرسه تا خانه نمی تواند به مدرسه برود. صالح ملک تبار، فاطمه ملک تبار، عسگری رئیسی و منوچهر خداپرست در فیلم تلویزیونی «پیله و پروانه» بازی کرده‌اند.

شبکه سه

فیلم سینمایی «شیر و عسل» به کارگردانی آرش معیریان، پنج‌شنبه 5 آبان ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره جوانی به نام پیمان است که به دلیل مشکلات مالی به گروهی که از عوامل سرقت طلافروشی‌ها هستند می‌پیوندد و طی جریانی وارد خانه‌ای می‌شود و در نقش شاهرخ خان، جوانی ۳۰ ساله و هندی تبار که بعد از درگذشت مادرش به همراه مباشرش آمیتاب به ایران برمی‌گردد تا طبق وصیت‌نامه ارثیه‌اش را از دایی‌اش تحویل بگیرد. پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، علی صادقی، افسانه پاکرو و یاد فتحعلی اویسی در فیلم سینمایی «شیر و عسل» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «نام و نام خانوادگی» به کارگردانی مهدی رضازاده، پنجشنبه 5 آبان ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: دختر آقای مراد طلبکار به واسطه نام خانوادگی طلبکار هنگام ازدواج با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و پسر کوچک این خانواده نیز به دلیل همین نام‌خانوادگی دچار مشکلات زیادی در مدرسه شده و همین موضوع باعث می‌شود پدرشان مراد برای تغییر این نام‌خانوادگی ماجراهای جالبی را از سر بگذراند. میر طاهر مظلومی، نفیسه روشن، حامد وکیلی، علی زرینی و حلیمه سعیدی در این فیلم بازی کرده‌اند.

«بزرگ‌مرد کوچک» روایت‌گر زندگی شهید بهنام محمدی شد / وعده دیدار مجدد با «به وقت شام»

فیلم سینمایی «مهریه بی‌بی» به کارگردانی اصغر هاشمی، جمعه 6 آبان ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: بی‌بی برای نجات کوکب از یک ازدواج اجباری، سند قطعه زمینی را که مهریه‌اش است برای فروش، به بنگاه معاملات ملکی اسدی می برد. دلال دیگری به نام شکوری که از مدت‌ها پیش در پی خرید این زمین بوده، پی می‌برد که بی‌بی از قیمت واقعی زمینش بی‌اطلاع است. دو بنگاه‌دار همدست می شوند تا زمین را مفت و ارزان از چنگ بی‌بی در آورند اما اتفاقاتی پیش می‌آید. علی‌رضا خمسه، جهانبخش سلطانی، سعید امیرسلیمانی، پروین دخت یزدانیان و کمند امیرسلیمانی در فیلم سینمایی «مهریه بی‌بی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «هشتگ دوچرخه‌باز» به کارگردانی مصطفی نظری‌زاده، جمعه 6 آبان ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم داستان پیرمرد تنهایی را روایت می‌کند که بعد از فوت همسرش هر کدام از فرزندانش به خاطر مشکلاتشان اصفهان را ترک کرده‌اند و تنها همدم و مونس حاجی بابا دوچرخه‌ای است که از زمان جوانی تا به امروز همراه اوست، اما یک روز در اثر سانحه‌ای حاجی‌بابا با دوچرخه‌اش نقش بر زمین می‌شود و در راه انتقال به بیمارستان دوچرخه به سرقت می‌رود و در ادامه داستان بازگشت فرزندان و نوه‌های نوجوانش به اصفهان و تلاش آنها برای یافتن دوچرخه‌ و مشکلاتی که بر سر راه آنها قرار می‌گیرد به تصویر کشیده می‌شود. حسن اکلیلی، مهران هادی، شهره موسوی، افسانه صالحی الهام باقری و مسعود زنجانی در این تله فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

«بزرگ‌مرد کوچک» روایت‌گر زندگی شهید بهنام محمدی شد / وعده دیدار مجدد با «به وقت شام»

شبکه افق

فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعه 6 آبان ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن یک هواپیمای ایلوشین در تَدمُر به سمت دمشق است. آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنها است. بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطاالله، الیث المفتی و ژاله کاظمی در فیلم سینمایی «به وقت شام» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha