ارتقای کیفی آموزش‌ها در علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت
کد خبر: 4094783
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳

ارتقای کیفی آموزش‌ها در علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت

رئیس مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی رشت گفت: ارتقای روحیه خودباوری در دانشجویان، افزایش کیفیت آموزش، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، اشاعه فرهنگ خلاقیت از اهداف این مرکز است.

رضا فدایی رئیس مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا فدایی کیوانی، رئیس مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی رشت عصر روز گذشته، چهارم آبان‌ماه در آیین دانشجویان ورودی جدید که در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز در راستای توسعه مراکز آموزشی و با هدف پرورش نیروی انسانی متخصص در قالب اجرای سیاست‌های آموزشی دانشگاه جامع مبنی بر آموزش‌های کاربردی، به عنوان یکی از مراکز پیشرو فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه از فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت می‌گذرد، افزود: امسال در ورودی مهر حدود 265 دانشجوی جدید پذیرش شده‌اند که در مجموع 700 دانشجو در سه گروه تحصیلی شامل صنعت، مدیریت، فرهنگ و هنر در 17 کد رشته فعال در این مرکز به تحصیل می‌پردازند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی رشت با اشاره به چشم‌اندازهای آموزشی این مرکز، گفت: همواره با بهره‌مندی از بهترین اساتید و کادر اجرایی، به دنبال این هستیم که بهترین مرکز علمی کاربردی در مرکز استان باشیم، همچنین ارتقای روحیه خودباوری در دانشجویان، افزایش کیفیت آموزش، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، اشاعه فرهنگ خلاقیت از دیگر اهداف این مرکز است.

فدایی با اشاره به اینکه هدف محوری تحول کمی و کیفی در آموزش است، بیان کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم توانمندی لازم را در دانشجویان ایجاد کنیم، مدرسین مرکز باید در کنار بحث تعهد و تخصص، سابقه اجرایی و عملی هم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که دانشجویان ما باید بتوانند بعد از فارغ التحصیلی خود صاحب کسب و کار شوند و شغل ایجاد کنند. همچنین درصدد هستیم تا بُعد تربیتی و پژوهشی دانشجویان را تقویت کنیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت با اشاره به معرفی بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان، اضافه کرد: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی کشور در گیلان مستقر است، همچنین حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان دارای فعالیت‌های مشترک با سایر مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه گیلان است که سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با شناسایی دانشجویان نخبه و مستعد، بر روی استعدادها و علایق آنها کار می‌کنند تا به شکوفایی در عرصه‌های مختلف برسند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به فرصت رشد و ارتقای مهارت در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت بیان کرد: فضای رشد و شکوفایی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت فراهم است، دانشجویان با وجود رشته‌های کاربردی در این مرکز می‌توانند تخصص و مهارت خود را در زمینه آموزش افزایش دهند که آن هم با مشارکت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha