اجرای طرح ویژه «نماز» در مدارس سمنان
کد خبر: 4094806
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

اجرای طرح ویژه «نماز» در مدارس سمنان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح ویژه نماز موسوم به نور چشم در چهار محور در مدارس خبر داد و گفت: آموزش، پیوند مساجد، منزل و مدرسه، نماز جماعت و گفتمان بخش‌های مختلف این طرح است.

اجرای طرح ویژه «نماز» در مدارس سمنان

به گزارش ایکنا از ، علی‌اکبر عرب خراسانی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان عصر روز گذشته، 4 آبان، در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی وهنری در حوزه اقامه نماز، گفت: نهادینه کردن نماز در بین دانش‌آموزان نیازمند تلاش ویژه همراه با خلاقیت و حرکت جمعی است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌تواند موثر باشد خلق الگو برای دانش‌آموزان است که در این راستا طرح «نور چشم من» نیز به عنوان یک طرح جدید امسال میزبان مدارس استان سمنان شده است.

عرب خراسانی با اشاره به اینکه این طرح در بخش‌های مختلفی مانند آموزش، اقامه نماز جماعت، پیوند مسجد، منزل و مدرسه و جلسات گفتمان دینی برگزار شده و دانش‌آموزان استقبال خوبی هم از این طرح داشته‌اند یادآور شد: امسال رویکرد آموزش و پرورش توجه بیشتر به حوزه اقامه نماز به عنوان فریضه الهی است که توجه به این فریضه الهی بیش از گذشته خواهد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اقامه نماز در مدارس پس از دوسال که بعلت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بوده است، متذکر شد: برنامه‌های فرهنگی در حوزه نماز می‌تواند در ترویج فرهنگ اقامه نماز مورد توجه باشد.

به گفته وی؛ در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره نماز فجر تا فجر اقدامات لازم از طریق شبکه شاد و سایر سامانه‌های در دسترس اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

عرب خراسانی با تقدیر از اجرای طرح کوثر رسالت در استان سمنان، اظهار کرد: امسال نیز آماده هرگونه همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان در زمینه اجرای طرح «هر مادر ایرانی،یک مربی قرآنی » هستیم که در سطح استان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha