دشمن نیاز به آشوب‌ دارد تا سلطه خود را ادامه دهد
کد خبر: 4095051
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

دشمن نیاز به آشوب‌ دارد تا سلطه خود را ادامه دهد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در نگاه مستکبران و سلطه‌طلب‌ها، همه کشورها باید گاو شیرده باشند، گفت: دشمن نیاز به آشوب‌ دارد تا سلطه خود را ادامه دهد زیرا آنها نمی‌خواهند هیچ کشور قوی ایجاد شود.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام‌جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز جمعه ششم آبان‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: از مصادیق تقوا در جامعه امروز مراقبت از فریب‌های رسانه‌ای و فریب نخوردن دشمن است.

وی افزود: بسیاری از خوارج هم اهل نماز، روزه و قرآن بودند، اما توسط شمشیر علی(ع) به جهنم رفتند. در مسائل اجتماعی و سیاسی انسان باید بصیرت از خود مراقبت داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز شعارهایی که تحت عنوان آزادی و با ماهیت فمینیستی داده می‌شود، تحت عنوان حقوق زن منشأ غربی دارد. بیان کرد: سرمنشأ غرب، مسائل اومانیستی است و بنیان آن بر انکار خدا، معنویت و معاد است. تمدن غربی توجه تام و تمام به مسائل مادی دارد و باید مراقب بود تا به درد تمدن غربی دچار نشد.

شعبانی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از فضایل اخلاقی است، فرقی بین غرب و شرق نیست، گفت: وقتی صحبت از حکمت می‌شود، باید حکمت را از هر که و هرکجا دریافت کرد، اما باید مراقب بود که مبتلا به درد تمدن غربی و نقاط منفی آن نشد.

وی تصریح کرد: آزادی به معنای بی بند و باری ببینید با غرب چه کرده است؟ آیا زن در غرب کرامت دارد یا جامعه زنان به ابزاری جنسی و اقتصادی تبدیل شده است؟ باید مراقبت کنیم تحت شعارهایی که ظاهرش زیباست اما هدف موضوع دیگری است به درد تمدن غربی دچار نشویم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تعداد فرزندان نامشروع در غرب یکی از نمونه‌های بارز دردهای تمدن غربی است، گفت: آمار ظلم‌ها و جفاهایی که به زن در جامعه غربی می‌شود را باید مطالعه کرد و در مورد بلاهایی که این نوع آزادی بر سر زنان غربی آورده را تحقیق کرد، ببینید چقدر از زنان غربی در موارد مختلف مورد تجاوز قرار گرفته‌اند!

شعبانی هدف رسانه‌های دشمن را دعوت به نزاع اجتماعی و آشوب برشمرد و تصریح کرد: باید مراقب بود که بر اساس دعوت و فریب دشمن تحرک نداشته باشیم. ما ملتی بزرگ و متمدن هستیم و باید راهکارها را شناسایی و برای حل مشکلماتمان وارد میدان گفت‌وگو شویم، متاسفانه طبیعی است که افراد بی‌منطق فقط فحاشی می‌کنند.

وی شنیدن الفاظ رکیک در محیط‌های علمی را شرم‌آور برشمرد و گفت: اگر هم اعتراضی داریم مودبانه و در قالب گفت و گو باشد، اعتراض نباید بر اساس دعوت دشمن باشد به طوری که او مدیریت و برنامه‌ریزی کند، دشمن نباید برنامه اغتشاش تدوین کند و شما بازیگر او شوید، این موضوع مراقبت نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به آشوب‌های چهل روز گذشته در کشور گفت: آیا اغتشاشات مشکلات را حل کرده است؟ نه فقط اغتشاشات باعث ایجاد بستر ناامن شد که مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده و ثمری نداشته است.

وی ضمن محکوم کردن شهادت هموطنانمان در بارگاه مقدس شاهچراغ(ع)، تصریح کرد: همه باید بدانند تروریست وقتی دست به کشتار می‌زند رگبار را روی همه می‌بندد، دیگر فرقی نمی‌کند آن فرد در سیستان است یا کردستان، اهل سنت است یا شیعه، باحجاب باشد یا بی‌حجاب، آن تروریست تفکیک نمی‌کند و فرقی برایش نمی‌کند افرادی که به شهادت می‌رسند طرفدار نظام هستند.

وی با بیان اینکه در نگاه مستکبران و سلطه‌طلب‌ها، همه کشورها باید گاو شیرده باشند ادامه داد: دشمن نیاز به آشوب‌ دارد تا سلطه خود را ادامه دهد زیرا آنها نمی‌خواهند هیچ کشور قوی ایجاد شود.

شعبانی با اشاره به پیشرفت‌های کشور گفت: نیاز است مشکلات مردم حل شود اما باید از افرادی که در حوادث اخیر سکوت کردند گلایه کرد، عده‌ای که هر وقت منافع آنها حکم می‌کند موضع می‌گیرند، مسأله اینها زن یا آزادی نیست، بلکه دنبال منافع خودشان هستند. آیا این کسانی که در حرم شاهچراغ به خاک و خون کشیده شدند هموطن ما نبودند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سخن گفتن برخی به نفع دشمن است، افزود: در واقع این افراد به دنبال تقویت جبهه نفاق در کشور هستند و گاهی اوقات انسان به عقل اینها شک می‌کند عموم مردم  حتی علمای اهل سنت ما این فاجعه را محکوم کردند.

شعبانی خطاب به مسئولان به ویژه قوه قضاییه گفت: باید با کسانی که این حرکات را انجام می‌دهند برخورد کرد و با کسانی که ناامنی ایجاد می‌کند، تهدید می‌کنند، مردم را اذیت می‌کنند، چادر از سر بر می‌دارند،  قرآن را آتش می‌زنند، با اماکن مقدس حمله می‌کند نباید مماشات شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: باید با افرادی که شبهه دارند، ابهامی دارند و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری با هیجان ورود کردند باید مدارا شود، اگر با کسانی که دارند جریان خشونت را در کشور تقویت می‌کنند، مماشات کنیم اغتشاش‌ها بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بدانند انقلاب اسلامی سابقه درخشانی دارد، گفت: این اتفاقات درخت انقلاب را تنومندتر می‌کند. تجزیه و براندازی این کشور خواب تعبیر نشده است، دشمنان ما دل‌هایشان و اهدافشان متغیر و نظام ما و راهی که امام(ره) و رهبری ترسیم کردند، حق است. مسیر ما، مسیر درستی است و در این مسیر دچار تردید و تشتت در اهداف نمی‌شویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما مشکلات داریم  اما راه آن آشوب و اغتشاش نیست، گفت: امروز در کشور نیازمند وحدت هستیم و باید مراقب باشیم  دشمن از هر برنامه‌ای به نفع خود استفاده نکند.

 

انتهای پیام
captcha