قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران نباید مماشات کند
کد خبر: 4095364
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
امام جمعه همدان:

قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران نباید مماشات کند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران نباید مماشات کند، گفت: قوه قضائیه با کسانی که مسلح وارد می‌شود، آتش می‌زند و ناامنی ایجاد می‌کنند تسامح نکند. جوانی که گله‌مندی دارد حق دارد باید با او مدارا کرد و حرفش را شنید، اما نه با کسی که اغتشاش می‌کند و شمشیر می‌کشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز، هفتم آبان در مراسم تشییع پیکر شهید «احسان مرادی» از شهدای حادثه تروریستی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، ضمن عرض تسلیت به مردم ایران و همدان، با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد نا‌امنی ایجاد کند، اظهار کرد: مشکل اقتصادی درست است، اما بستری برای سوءاستفاده دشمن ایجاد شده و عده‌ای نیز مسلح شده و دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

وی با بیان اینکه اگر شهید مرادی به شهادت رسید برای ایجاد امنیت برای مردم است، افزود: اگر ۲۴ ساعت نیروهای امنیتی در مرزهایی که پایگاه‌های دشمن در آنجا برنامه‌ریزی می‌کنند، غفلت شود امنیت ما از بین خواهد رفت.

شعبانی خطاب به زنان و دختران کم‌حجاب تصریح کرد: این تروریستی که داعش صفت است وقتی وارد کشور می‌شود و ناامنی ایجاد می‌کند کاری ندارد که شما کم‌حجاب هستید یا بی‌حجاب؟ طرفدار نظام یا مخالف نظام هستید؟ شیعه یا سنی هستید؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه اماکن مذهبی ما در دنیا تقدس دارد، اظهار کرد: انسان‌های بی‌دین هم نسبت به اماکن مذهبی توجه دارند، اما شما با دشمنی مواجه هستید که هیچ تقدسی را نمی‌شناسد.

شعبانی ادامه داد: امروز دشمن ما کسی است که در فضای رسانه‌ای نه می‌خواهد شما را ببیند و نه کشور را و در اصل این دشمن نمی‌خواهد ایران قوی را ببیند.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا با چین و روسیه، یادآور شد: چین و روسیه هر دو کمونیستی هستند، اما آمریکا برنامه‌ریزی شدید اقتصادی برای این دو کشور دارد. جبهه مقاومت در چین مطرح نیست و دشمنان در جلسات خصوصی خود برنامه‌ریزی کردند چین و روسیه را زمین بزنند. هر ملتی بخواهد در مقابل سلطه‌جویی آنها بایستد و اقتصاد مستقل داشته باشد، مشکل دارد.

شعبانی موثقی ادامه داد: اما آمریکا با ایران انگیزه بیشتری برای دشمنی دارد چون تنها کشوری است که در دنیا جرئت ایستادن جلوی آمریکا را داشته و جرئت کرد با عین‌الاسد مقابله کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه گله‌مندی از اقتصاد به حق است، خطاب به مردم تأکید کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی دارید درست، اما راهکار آن ایجاد اغتشاش و آشوب نیست. امروز دشمن می‌خواهد در فضای رسانه‌ای ناامیدی ایجاد کند و ذهنیت جامعه را نگران کند، به‌طوری که در این ایام نگرانی‌هایی برای عموم جامعه و کسبه ایجاد کرده است. آیا این اغتشاشات باعث رونق کسب و کارهای بازاریان شد؟

شعبانی موثقی گفت: مسئله این است که دشمن از حوادث اخیر استفاده می‌کند. مردم می‌توانند در فضای مسالمت‌آمیز مشکلات را مطرح کنند و حرفشان را بزنند. مردم حق دارند مسائل را مطرح کنند، اما وقتی بستر ناامنی فراهم می‌شود حرم‌های امن خدا هم ناامن می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال ایجاد ناامیدی است، افزود: وقتی عده‌ای در کوچه و خیابان وارد می‌شوند و مطالبات به حق مردم را به یغما می‌برند وارد عرصه‌ای می‌شوند که سوء‌استفاده می‌شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه ملتی که در ابتدای انقلاب سیم خاردار نداشت امروز دنیا از او به لحاظ نیروهای مسلحش می‌ترسد، اظهار کرد: این شعار نیست و واقعیت است. اگر آمریکا احساس می‌کرد که می‌تواند این کشور را با خاک یکسان کند، این کار را کرده بود. اگر احساس کرده بود که می‌تواند به این کشور حمله کند معطل نکرده بود. تمام برآوردهای آمریکا نشان می‌دهد که توان مقابله نظامی با کشور ما را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ما ملت بزرگ با سابقه تمدنی و شخصیت‌های بزرگ هستیم و نباید اجازه بدهیم دشمن از این فرصت سوء‌استفاده کند و فضای ناامیدی ایجاد کند، تصریح کرد: امروز دشمن در دنیا درصدد ایجاد یک فضای دروغین علیه حاکمیت جمهوری اسلامی است و تجمع در برلین ایجاد می‌کند، جنگ احزابی ایجاد می‌کند، اما جنگ احزاب به نفع مردم تمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت تدبیر و مراقبت کردند و اجازه سوء‌استفاده به دشمن نداند، یادآور شد: دشمن برای سیستان و کردستان و آذربایجان برنامه داشت.

شعبانی موثقی با اشاره به شهادت مظلومانه یکی از نیروهای سپاه در ملایر، بیان کرد: این شهید دختر یک‌ساله‌ای داشت و شهید مرادی نیز چهار دختر دارد آنهایی که حرف از زن و زندگی می‌زنید دختران این شهیدان را ببینید؛ اینها هم زن هستند، چرا سکوت کردید؟

وی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران نباید مماشات کند، تصریح کرد: قوه قضائیه با کسانی که مسلح وارد می‌شود، آتش می‌زند و ناامنی ایجاد می‌کنند تسامح نکند. جوانی که گله‌مندی دارد حق دارد باید با او مدارا کرد و حرفش را شنید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه طلبه‌ها و بسیجی‌ها را به شهادت رساندند که باید قضات به میدان بیایند، بیان کرد: خواسته خانواده شهدا این است که قوه قضائیه با کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند برخورد قاطع داشته باشد.

انتهای پیام
captcha