دشمن با سلاح عقاید مردم را از ولایت اهل بیت(ع) منحرف می‌کند
کد خبر: 4095435
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

دشمن با سلاح عقاید مردم را از ولایت اهل بیت(ع) منحرف می‌کند

استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه گفت:دشمنان وقتی نمی‌توانند با شبهه‌پراکنی عقاید مردم را از ولایت و اهل بیت(ع) منحرف کنند، دست به سلاح می‌برند و اقدام به ترور فیزیکی مردم می‌کنند.

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا حق‌پناه، استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه در خصوص حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از هر کاری برای شکستن عقائد مردم فروگذار نیستند و از جمله کارهای که انجام می‌دهند، ایجاد شبهه و شبهه‌پراکنی در عقاید مردم است و وقتی می‌بینند نمی‌توانند باعث انحراف مردم و برگرداندن عقاید آنها از ولایت و اهل‌بیت(ع) و حقیقت شوند، اقدام به ترور فیزیکی و حذف فیزیکی می‌کنند.

وی افزود: این جریانات و اتفاقات در صدر اسلام هم اتفاق افتاده است و در چند سالی که پیامبر مکرم اسلام(ص) در مکه حضور داشتند دشمنان با انواع شبهه‌ها سعی کردند که مردم را از دور پیامبر(ص) پراکنده کنند و شبهه می‌افکندند و پیامبر را مجنون می‌خواندند و هر چه کردند، دیدند که تاثیری ندارد.

استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه ادامه داد: بعد از اینکه حکومت اسلامی مستقر شد دشمنان شروع به ایجاد جنگ و خونریزی کردند و جنگ بدر و... را ایجاد کردند، دشمنان ما نیز همینطور هستند یعنی وقتی دیدند که شبهه‌پراکنی تاثیری نمی‌گذارد دست به سلاح می‌برند و این عمل از روی ناچاری آنها است چون به آخر خط رسیدند با این حذف و ترورها می‌خواهند مردم را از اعتقادات و اماکن مذهبی جدا کنند که اتفاقا اینکار نتیجه عکس می‌دهد.

حق‌پناه افزود: در مدینه هم زمانی که به سراغ مسلمانان با شمشیر آمدند اسلام جهان‌گیر شد و همه جا را فراگرفت، امروزه هم فکر می‌کنیم که با این شهادت و خون‌های مطهری که در حرم شاهچراغ(ع) ریخته شد نه تنها عقاید مردم و رفتن آنها به اماکن مذهبی کم رنگ نخواهد شد بلکه علی رغم میل دشمن این نور فراگیرتر خواهد شد.

این استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه گفت: تکفیری‌ها و داعشی‌ها و اربابانشان چه بخواهند چه نخواهند، نور الهی میل آنها تکمیل‌تر، فروزان‌تر و فراگیرتر خواهد شد و جز اینکه زحمتی برای خودشان و دیگران ایجاد کنند نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha