بهترین دفاع از فقه پرداختن به ابواب تربیتی است
کد خبر: 4095722
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
مدیر جامعةالزهرا(س):

بهترین دفاع از فقه پرداختن به ابواب تربیتی است

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: وقتی فقه را به پشتیبانی تربیت بیاوریم، می‌تواند منجر به موضوع‌سازی و اسلامی‌سازی علوم شود که بهترین دفاع از فقه نیز پرداختن به ابواب تربیتی است.

سیده زهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا(س)

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیده زهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا(س) عصر امروز، هشتم آبان در دیدار با اعضای دبیرخانه همایش بین‌المللی فقه و تربیت در سخنانی اظهار کرد: در خصوص این همایش کارگروه علمی ـ پژوهشی همایش در دو بخش حضوری و مجازی در جامعةالزهرا(س) تشکیل شده است و تاکنون با برگزاری دو پیش نشست و دو کارگاه، موفق به ارسال ۱۶ مقاله به دبیرخانه این همایش شده است.

مدیر جامعةالزهرا(س) افزود: این قبیل همکاری‌ها و تعاملات با نهاد‌ها و مراکز علمی دینی جزء رسالت‌های اصلی ما است.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان ضمن معرفی نمایندگی خراسان و فعالیت‌های علمی پژوهشی و فرهنگی نمایندگی در دو بخش خواهران و برادران، اظهار کرد: این همایش بیستمین همایش بین‌المللی در مشهد است و مشارکت جامعةالزهرا(س) و روح تربیتی آن، همچنین موضوع‌محوری و هدف‌گرایی در این مرکز بسیار ارزشمند است.

وی افزود: هدف اصلی ما از این دیدار، طراحی مطالعات میان‌رشته‌ای و ایجاد بستر مناسبت بر اساس تعاملات فقه و تربیت است که به رشد انسان در ساحت‌های فردی و اجتماعی می‌پردازد.

صالح با بیان اینکه توانمندسازی طلاب شاغل در رشته‌های فقهی و تربیتی برای ایجاد ظرفیت‌های کاربردی بسیار مهم است، اظهار کرد: مهندسی در طراحی ابواب فقهی و ارتباط مستقیم با ساحت‌های تربیتی در جذب و ترغیب نسل نو بسیار حائز اهمیت است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان اضافه کرد: بررسی و شناخت مراحل تربیتی مبتنی بر فقه، روش‌ها و عوامل تربیت نیز در این همایش گنجانده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ ساحت تربیتی در نظامنامه المصطفی، ۱۰ ساحت در این همایش بررسی شده است، تصریح کرد: وقتی فقه را به پشتیبانی تربیت بیاوریم، می‌تواند منجر به موضوع‌سازی و اسلامی‌سازی علوم شود که بهترین دفاع از فقه نیز پرداختن به ابواب تربیتی است.

استاد جامعةالمصطفی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های تربیتی نهفته در فقه حتی می‌تواند در قالب فقه تربیت و فضای مجازی منجر به تولید نظامنامه جدید شود.

وی گفت: تاکنون ۱۰ پیش نشست علمی، پنج کارگاه علمی با مشارکت ۲۰ مؤسسه و نهاد حوزوی درباره این همایش بین‌المللی برگزار شده است.

گفتنی است، در این نشست مدیر تحصیلات تکمیلی، نماینده معاونت در همایش بین‌المللی فقه و تربیت، مدیر کل پشتیبانی‌های پژوهشی و مدیر گروه فقه جامعةالزهرا(س)، پیرامون برگزاری این همایش بین‌المللی به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha