رسالت مهم مجموعه‌های فرهنگی در پرداختن به موضوع نماز
کد خبر: 4097159
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

رسالت مهم مجموعه‌های فرهنگی در پرداختن به موضوع نماز

امام‌جمعه کرمان گفت: اهمیت نماز، رسالت مجموعه‌های فرهنگی در پرداختن به این موضوع را سنگین‌تر و قوی‌تر می‌کند. بنابراین باید برنامه‌ریزی کرده و در ستاد اقامه نماز و مجموعه‌های فرهنگی برنامه‌های مناسبی تدوین شود.

جلسه شورای اقامه نماز کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۱۴ آبان‌ماه، در دومین جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی پرداختن به موضوعات روز است و باید برنامه‌ای برای موضوعات فرهنگی تدوین شود.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم و ارکان تربیت بحث نماز و اقامه آن است، گفت: اهمیت نماز، رسالت مجموعه‌های فرهنگی را در پرداختن به این موضوع سنگین‌تر و قوی‌تر می‌کند. بنابراین باید برنامه‌ریزی کرده و در ستاد اقامه نماز و مجموعه‌های فرهنگی برنامه‌های مناسبی تدوین شود.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: ستاد اقامه نماز برای حمایت از موضوعات مربوط به نماز باید امکانات بیشتری در اختیار داشته باشد تا بتواند مراکز فرهنگی را متناسب با تقاضاهای موجود حمایت کند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در مورد موضوع نماز در جامعه غفلت شده است و مسئولان مرتبط نباید این موضوعات را رها کنند، گفت: مسئولیت‌های بسیار باعث شده تا کمتر به موضوع نماز توجه شود و مسئولان اینکه خود نماز می‌خوانند را کافی می‌دانند اما متصدی دستگاه‌های مرتبط و ستاد اقامه نماز باید موضوعات مرتبط با نماز و ترویج آن در استان را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه امور مختلف متولی دارند اما در حوزه نماز و امور دینی متصدی پای کار و جدی نداریم، افزود: مسئولیت‌های اعضای ستاد باید دقیق مشخص شوند و آمادگی داریم در حوزه نماز برای حل مشکلات همکاری کنیم.

در ادامه جلسه اعضای شورا به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند. پیش‌بینی ساخت نمازخانه در مراکز عمومی تجاری و کلینیک‌های خصوصی با پیگیری شهرداری، تجهیز نمازخانه‌های بین راهی و به روز‌رسانی نرم‌افزار در خصوص وضعیت نمازخانه‌ها توسط راهداری، برنامه‌ریزی برای حضور روحانیون در نماز جماعت مدارس و ... از مصوبات این جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان بود.

انتهای پیام
captcha