افعال خدا با علوم پایه قابل آشکار شدن است
کد خبر: 4098362
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

افعال خدا با علوم پایه قابل آشکار شدن است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ما معتقدیم دنیا پر از افعال خداوند است، اما این افعال خدا را با بهره‌گیری از علم شیمی، فیزیک، ریاضی و با صنایع غذایی می‌توانیم آشکار کنیم.

مسعود میرزایی‌شهرآبی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسعود میرزایی‌شهرآبی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، امروز 18 آبان‌ماه در همایش بین‌المللی «غذای طیب» که در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه فناوری بنا داریم در زمینی بازی کنیم که فناوری را بومی‌سازی و مردمی‌سازی کنیم که محصول این بومی‌سازی به عنوان یکی از این مصادیق بومی‌سازی فناوری ارتباط با شعور طبیعت است.

وی ادامه داد: در واقع ما در زمین بازی از اصل قضیه دور افتاده‌ایم و زمانی‌که ما با شعور طبیعت ارتباط برقرار نکنیم، نمی‌توانیم فناوری به نام و صاحب ایرانی پیدا کنیم، بلکه می‌توانیم ادامه‌دهنده راه کاری باشد که در غرب آغاز شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: امام صادق(ع)، در حدیثی می‌فرمایند: «علم 27 شاخه دارد و تا زمان استقرار دولت آرمانی امام زمان(عج)، تنها دو شاخه از این 27 شاخه آشکار می‌شود و در زمان ظهور ایشان 25 شاخه دیگر آن نیز آشکار خواهد شد.»

میرزایی‌شهرآبی اظهار کرد: این دو شاخه از علم در ارتباط با شعور طبیعت، را می‌توانیم به دست آوریم. در حقیقت تا زمانی‌که در حوزه فناوری مردمی‌سازی صورت نگیرد و فرهنگ صحیح فناوری را در کشور آموزش ندهیم، در حوزه فناوری به جایی نخواهیم رسیم.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم در این راستا نقش موثر داشته باشیم، باید با شعور طبیعت ارتباط داشته باشیم. ما معتقدیم اگر دمای کره زمین بالا می‌رود، اگر اقلیم دستکاری شده، اگر مشکلات عدیده در سطح فناوری کشور داریم، به این خاطر است که به این کدهایی که خداوند برای ما در طبیعت نهادینه کرده است، مراجعه نکرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: ما معتقدیم دنیا مملو از افعال خداوند است، اما این افعال خدا را با بهره‌گیری از علم شیمی، فیزیک، ریاضی و با صنایع غذایی می‌توانیم آشکار کنیم. علمای دین اسلام معمولا شیمیدان و فیزیکدان بودند، اما غرب با کار رسانه‌ای ویژه این دو مطلب را از هم جدا کرد. غرب این گزاره را مطرح کرد و دین را از علم جدا کرد. اما ما دست روی این خرابکاری غرب گذاشته و قصد داریم آن را بازسازی کنیم.

میرزایی‌شهرآبی اضافه کرد: الهاماتی که فناوران از طبیعت گرفتند و منجر به تولید محصولات تکنولوژی بالا شده است، از کرم خاکی گرفته تا چشم لابستر و... بوده است، این موارد آورده‌های چشمگیری داشته است. از طرفی کشوری که در عرصه فناوری پیشرو باشد، در عرصه فرهنگ نیز پیش‌رو می‌شود.

وی تصریح کرد: در حد توان مادی و معنوی که داریم می‌خواهیم این فناوری را به درستی و دور از هیجان و به صورت پایه‌ای در صراط مستقیم دنبال کرده و به شکوفایی جدی و به دور از کپی‌کاری دست یابیم و به بخشی از اهدافی که مهمترین آن فرهنگ فناوری است، نائل شویم و گزاره‌های درست را به فعالان و به ذی‌نفعان این عرصه انتقال دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بر این اساس، باید دست به دست هم دهیم و از آنچه خدا در طبیعت کدگذاری کرده، به نحو احسنت استفاده کنیم، تا بدین وسیله به یک جامعه فرهنگی، فعال و خداشناس تبدیل شویم.

انتهای پیام
captcha