موشک «هایپرسونیک»؛ پیشرفت چشمگیر سپاه است
کد خبر: 4098714
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

موشک «هایپرسونیک»؛ پیشرفت چشمگیر سپاه است

امام‌جمعه ملایر ساخت موشک بالستیک «هایپر سونیک» توسط سپاه پاسداران را از جمله پیشرفت‌های چشمگیر نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بیان کرد: این موشک هوشمند عمل می‌کند و هیچ سامانه دفاعی نمی‌تواند آن را رصد کند و تا 10 سال بعد هیچ فناوری نمی‌تواند در مقابل این موشک قد علم کند.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر امروز 20 آبان ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: طبق آیات نورانی قرآن یکی از عوامل به دست آوردن تقوا یاد معاد است.

وی با بیان اینکه در آخرالزمان فتنه‌ها بیشتر می‌شود و شیطان تلاش خود را می‌کند تا فتنه‌ها بیشتر شود، افزود: با فتنه حق از باطل تشخیص داده نمی‌شود و تمام سعی و تلاش شیطان در این است که نگذارد کسی عاقبت به خیر شود.

برقراری گفت: دوران غیبت امام زمان(عج) دوران حیرت و سرگردانی است و خیلی‌ها در دوران غیبت گمراه می‌شوند و سره را از ناسره را تشخيص نمی‌دهند و باید در این دوران مراقب فتنه‌های شیطان باشیم.

امام جمعه تصريح کرد: شیطان امروزی هوشیارتر و آگاه‌تر از شیطان دیروز است، انسان در جنبه‌های مثبت و منفی قابل رشد و شیطان هم در جنبه منفی رشد فراوان دارد یعنی شیطان امروزی با گذشت 6 هزار سال از دوران عبادتش و با گذشت چندین میلیون سال از عمرش در شیطنت بسیار قوی‌تر شده و شیطان تمام توان خود را صرف متلاشی کردن نظام خانواده‌ها هم بصورت طلاق رسمی و هم طلاق عاطفی می‌کند.

وی یادآور شد: شیطان درباره ارتباط بین اعضای خانواده با سه برنامه شامل جدایی رسمی یا عاطفی زن و شوهر، قطع ارتباط فرزندان و والدین با یکدیگر و قطع صله رحم ورود پیدا کرده باید بصیرت و هوشیاری خود را بالا ببریم تا در دام شیطان قرار نگیریم.

برقراری با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه کتاب خوانی در کشور ما آمار قابل قبولی نیست و نیاز به کتاب و کتابخوانی داریم و هر چه سرانه کتابخوانی بیشتر باشد علم و آگاهی ما نیز بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه مقابل معظم رهبری بارها در خصوص جهاد تببین تاکید دارند، تصريح کرد: هر کسی بدون حب و بغض و جبهه گیری بخواهد پای قضاوت تاریخ بنشیند می‌بیند تاریخ جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با هیچ حکومتی نیست. اگر ما اهل کتاب و کتابخوانی باشیم فریب فضای مجازی را نمی‌خوریم در بسیاری از موارد فضای مجازی انقلاب اسلامی را سیاه نمایی و دوران، طاغوت را گل و بلبل نشان می‌دهد.

برقراری با بیان اینکه با فکر ناب و توحیدی و مطالعه و بالا بردن علم باید در مقابل دشمن ایستاد، گفت: برای بالا رفتن آمار سرانه کتابخوانی نیاز است بین خانواده، دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه مطالعه بالا برود و به جای دادن برخی هدایا به دوستان، آشنايان ، زوج های جوان و... کتاب هدیه بدهیم.

خطیب جمعه ملایر همچنین با بیان اینکه مطالعه زندگی نامه شهدا می‌تواند برای جوانان ما الگویی به تمام معنا باشد، افزود: وقتی فرهنگ مطالعه بالا برود جوانان و نوجوانان ما الگوهای بزرگ را در زندگی الگو قرار می‌دهند و به دنبال الگو گیری از سلبریتی‌های فریب خورده نمی‌روند.

وی همچنین با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله 13 آبان جای تقدیر دارد و مایه دلگرمی مسوولان است، گفت: مسئولان ما در دل این آشوب‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند.

امام جمعه ملایر با اشاره به بمباران مقر منافقان در کردستان عراق توسط سربازان وفادار جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این مقر یکی از مقرهایی بود که بر علیه تمامیت ارضی کشور برنامه داشت و به یاری خدا سرنگون شد.

وی آزمایش موشک ماهواره‌بر با تکنولوژی جدید در دل تهدیدها و تحریم‌ها و ساخت موشک‌های قاره پیما و موشک بالستیک «هایپر سونیک» توسط سپاه پاسداران را از جمله پیشرفت‌های چشمگیر نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

برقراری یادآور شد: «موشک هایپرسونیک» هوشمند عمل می‌کند و هیچ سامانه دفاعی نمی‌تواند آن را رصد کند و تا 10 سال بعد هیچ فناوری نمی‌تواند در مقابل این موشک قد علم کند.

برقراری به سفر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به بحرین و سخنرانی او در جمع مسیحیان در این کشور، اشاره کرد و افزود: پاپ فرانسیس در این سخنرانی از حاکمیت بحرین بابت فراهم سازی زمینه مناسب برای زندگی فِرق گوناگون در بحرین قدردانی کرد و گفت که وجود فرق گوناگون در این کشور نشان از هم بستگی و تنوع زیستی است.

برقراری بیان کرد: این در حالی است که شیعیان بحرین در اوج خفقان زندگی می‌کنند؛ آنها آزادی برگزاری مراسم مذهبی ندارند و کشور بحرین به شیعیان اجازه نمی دهد مراسم عزای حسینی برگزار کنند یا برای راهپیمایی اربعین حسینی در عراق حضور پیدا کنند.

امام جمعه ملایر گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری نظام نوین جهانی در راه است و نظام تک قطبی از بین می رود، و در این نظام نوین جهانی، جمهوری اسلامی از اقتدار بین المللی برخوردار است که بهترین ابزار جمهوری اسلامی در این نظام، جبهه مقاومت و گفتمان مقاومت است.

وی ابراز کرد: به برکت مقاومت است که نظام تک قطبی آمریکا زمین گیر شده و بسیاری کشورها از آمریکا حرف شنوی ندارند و پرچم دار این گفتمان، جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
captcha