اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کردستان
کد خبر: 4099482
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

کتابخانه عمومی کردستان

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال جاری بیش از 300 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها شامل مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی، نشست کتابخوان، جمع‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌ها و ... خواهد بود.

وی به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد اشاره کرد و گفت: در این طرح که از شنبه ۲۱ تا جمعه ۲۷ آبان ماه اجرا می‌شود، اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد این طرح برخوردار شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه در این هفته طرح «پویش کتاب خون» با همکاری اداره کل انتقال خون استان کردستان اجرا می شود، اظهار کرد: بر این اساس علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند ضمن پیوستن به زنجیره گسترده کتابخانه‌های عمومی کشور از ۲۱ الی ۲۵ آبان ماه با مراجعه به مراکز اهدای خون در این پویش شرکت کنند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان « ما همانیم که می‌خوانیم»، گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای در روز 26 آبان ماه سال جاری با دعوت از مسئولان، علاقمندان و برگزیدگان حوزه کتاب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار می‌شود.

مخدومی تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی را 91 باب برشمرد و افزود: از این تعداد 53 باب نهادی و 28 باب دیگر مشارکتی است.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی در استان کردستان را 39 هزار عضو ذکر و بیان کرد: همچنین بالغ بر 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان در دسترس عموم قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، روز 24 آبان‌ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی رایگان است.

وی افزود: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این روز می‌توانند با دریافت کد تخفیف از سامانه «سامان» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مورد نظر خود عضو شوند.

مخدومی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های سراسر کشور یا پرتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir/common/portal/fehrestlib و یافتن پرتال اختصاصی به عضویت در کتابخانه مورد نظر خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کد تخفیفی عضویت در روز 24 آبان امکانپذیر است، یادآور شد: استفاده از این کد تخفیف تا پایان آذرماه سال جاری با مراجعه به کتابخانه مورد نظر امکانپذیر است.

انتهای پیام
captcha