همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در قائمشهر برگزار شد
کد خبر: 4100413
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در قائمشهر برگزار شد

همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» همزمان با ۲۶ آبان، سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد در سالن همایش شهرداری قائمشهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» همزمان با ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه بابل و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش شهرداری قائم‌شهر برگزار شد،.

آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در این همایش با بیان اینکه ریشه همه حوادث ناگوار در ایران به شیطان بزرگ و عوامل منطقه‌ای آن اسرائیل و عربستان سعودی برمی‌گردد، اظهار کرد: عوامل استکبار از انقلاب اسلامی آسیب دیدند و ملت مستقل را نمی‌خواهند و به دنبال وابسته شدن ملت ایران به غرب هستند.

وی با اشاره به جنایت آمریکا در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: آنها نفت این کشور را می بردند و برنج وارد می‌کردند و پول نمی دادند تا کشاورزی داخل ایران فلج شود و ملت مصرفی بشود در حالیکه این ملت در سایه انقلاب از قید بردگی و اسارت آمریکا نجات پیدا کرده است.

آیت‌الله معلمی تصریح کرد: آمریکا با براه انداختن جنگ‌های منطقه‌ای در کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان نتیجه نگرفت و جنگ تمام عیار هشت ساله را با حمایت تمام استکبار به ملت ایران تحمیل کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف دشمن شکستن انقلاب بود، خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه و بسیج و ملت ایران قهرمانانه و غیرتمندانه ایستادند و مقاومت کردند و عظمت را برای آیندگان به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: ملت ایران دارای پشتوانه عظیم از دفاع مقدس است و دشمن کور خوانده است و بی‌آبرویی برای استکبار و عوامل استکبار می ماند چراکه این نظام ریشه در آزادسازی خوزستان، سوسنگرد، بستان و دیگر مناطق جنگی دوران دفاع مقدس دارد.

بازسازی سوسنگرد نشان از روح جمعی مردم مازندران دارد

در ادامه حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل در این همایش با تأکید بر احیای حماسه آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد اظهار کرد: این مناسبت شاخص و ارزشمند به دست مردم استان شکل گرفت و یادآوری این صحنه‌ها در ایام هفته مازندران لازم و ضروری است.

وی افزود: نسل معاصر با این صحنه‌ها آشنا هستند و باید در خاطر ملت ایران زنده شود و زمینه هویت‌سازی را برای امت و نسل ما فراهم کند.

روحانی بر لزوم تبیین این صحنه تاریخی انقلاب اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه بازسازی سوسنگرد در آن مقطع به ذهن مرحوم آیت‌الله هادی روحانی، نماینده اسبق ولی‌فقیه در مازندران رسیده بود، گفت: یکی از کارهای برجسته که نشان از روح جمعی مردم مازندران ساخت و ساز منطقه سوسنگرد بوده است.

امام جمعه بابل با بیان اینکه مجموعه ائمه جمعه، روحانیت و مردم بسیج شدند و 600 میلیون تومان پول فراهم کردند و خانه‌ها را ساختند، ادامه داد: با نظم ویژه‌ای این حرکت جمعی مدیریت شد و امر چشمگیری تحقق پیدا کرد. این از جمله حقایق درخشانی بود که با قوت و خلوص به نتیجه رسید.

وی به نقش ویژه آیت‌الله روحانی در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: همت بلند و روح جمعی حاکم بر این کار باعث شد بازسازی سوسنگرد در مدت کوتاهی انجام و این دستاورد بزرگ به نام مازندرانی‌ها در تاریخ به ثبت رسید.

انتهای پیام
captcha