حضور در پژوهشگاه رویان به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذار است
کد خبر: 4101028
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
وزیر آموزش‌ و پرورش:

حضور در پژوهشگاه رویان به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذار است

یوسف نوری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌ و پرورش و پژوهشگاه رویان گفت: حضور در پژوهشگاه رویان به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذار است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌ و پرورش و پژوهشگاه رویان امروز دوشنبه 30 آبان در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش در این مراسم با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در شهر ایذه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به چند دلیل منعقد می‌شود؛ اول این‌که در راستای شعار سال و دانش‌بنیان است؛ دوم، سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان، معلم بوده و گفته است که من هرچه دارم از معلمی دارم، لذا شناساندن مفاخر معلمان در جامعه دانش‌آموزان و معلمان یکی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۲۱ اردیبهشت‌ماه فرمودند، افراد معدودی با دستاوردهای سعید کاظمی آشتیانی آشنا هستند، لذا هدف ما افزایش این شناخت در جامعه است. جامعه پذیرش شناخت دستاوردهای پژوهشگاه رویان را دارد و در سميناري که با حضور پژوهشگاه رویان و در شبکه شاد و با شركت معلمان زیست‌شناسی برگزار شد، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سخنرانی سخنرانان اصلی را تماشا کرده بودند و این موضوع به این معنا است که کنجکاوی و تمایل به یادگیری فناوری‌های نوین در معلمان وجود دارد.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان فرمودند که از نخبگان باید به‌صورت منطقی و عاقلانه حمایت شود، لذا این تفاهم‌نامه‌ها باید در راستای اجرای این فرمایشات آماده شود.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که درگذشته در پژوهشگاه‌های آموزش‌وپرورش در علوم مختلف فعالیت کرده‌اند، توانستند موفقیت‌های کشوری و جهانی کسب کنند، لذا این تجربه ما را مکلف می‌سازد تا شرایطی را برای کشف استعداد دانش آموزان فراهم آوریم.

وی با اشاره به سند تحول بنيادين آموزش‌وپرورش به‌عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: در سه راهکار سند تحول، حرکت به سمت پژوهش‌های بنیادین تأکید شده است و مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های اين پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد، لذا بر اهمیت آموزش‌های مشاهده‌ای و تنوع محیط‌های یادگیری تأکید می‌کنیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه باید سکویی برای استعدادیابی دانش‌آموزان ایجاد کنیم ادامه داد: فرایندهای این کار انجام ‌شده است و به‌زودی اجرایی خواهد شد، این سکو در این تفاهم‌نامه نیز باید فعال شود تا دانش‌آموزانی که علاقه‌مندی بیشتری به فعالیت در این حوزه دارند بتوانند از طریق مسیرهایی که ما ایجاد می‌کنیم، علاقه‌مندی‌های خود را شکوفا کنند.

وی با اشاره به وجود شبکه شاد برای آموزش‌های مجازی گفت:: می‌توان از امکانات شبکه شاد در آموزش مجازی استفاده کرد و پژوهشگاه رویان با داشتن کانالی در این شبکه می‌تواند بخشی از پژوهش‌ها و آموزش‌های خود را به دانش آموزان از اين طريق ارائه دهد.

نوری با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر وجود چنین اردوهایی تأکید داشته‌اند و این اردوها گام مهمی برای اجرای جهاد تبیین نیز هست که در این تفاهم‌نامه بر انجام آن تأکید شده است.

ایجاد آزمایشگاه برای آشنایی دانش‌آموزان با سلول

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ضمن قدردانی از نگاه مثبت وزیر آموزش‌ و پرورش به پژوهشگاه رویان و حمایت‌‌های مجموعه وزارتخانه بیان کرد: امیدوارم این نگاه مثبت، پاسخ شایسته‌ای از سوی مجموعه رویان به دنبال داشته باشد. نگاه پژوهشگاه رویان امتداد یک فرهنگ کاری و حرفه‌ای است تا با همراهی آموزش‌ و پرورش آینده روشنی برای کشورمان رقم بخورد.

حضور در پژوهشگاه رویان به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذار است

شاهوردی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان اقدامات و برنامه‌هایی برای آشنایی دانش‌آموزان با این عرصه مدنظر دارد، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها این است که با ایجاد آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان، فرصت و زمینه‌ای فراهم کنیم که دانش آموزان با سلول و کار در آزمایشگاه آشنا شوند.

رئیس پژوهشگاه رویان تأکید کرد: به‌اندازه وسع خودمان حرکت می‌کنیم و امیدواریم با نگاه خوبی که در وزارت آموزش‌ و پرورش دارد، جوانه‌ای که در رویان شکل‌گرفته است باقوت ادامه یابد و تقویت شود تا در مدارس و بین دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.

وی افزود: نسل جدید پزشکی به علوم پایه گره‌خورده است. امروز به‌واسطه عرصه‌هایی همچون سلول‌های بنیادی شاهد انقلاب دوم در دنیای پزشکی هستیم که البته این میدان، سربازان خاص و انسان‌های عاشق را می‌خواهد تا با همراهی افرادی که به‌صورت بالینی کار می‌کنند، بنیان‌گذار اتفاقات خوبی برای آینده این سرزمین باشند. این اتفاقات خوب باید از مدرسه آغاز شود و قطعاً همراهی مجموعه آموزش‌ و پرورش در این مسیر بسیار مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha