موضع‌گیری علیه وطن نشانه تزلزل هویتی افراد است
کد خبر: 4102219
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

موضع‌گیری علیه وطن نشانه تزلزل هویتی افراد است

خطیب جمعه همدان گفت: باید از مسئله وطن دوستی که بر محورها و هنجارهای الهی شکل گرفته مراقبت کرد، اینکه امروز برخی در فضای مجازی علیه وطن خود موضع می‌گیرند به خاطر این است که این افراد دچار تزلزل شخصیت، از دست دادن هویت و از خود بیگانگی شده‌اند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز جمعه چهارم آذرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: قرآن کریم در آیات شریفه خود 70 بار به نماز توصیه فرموده چرا که نماز یکی از تعهدات بین انسان و خداوند است.

وی با بیان اینکه قرآن درباره تعهدات انسان با خدا بارها سخن گفته است، افزود: قرآن کریم می‌فرماید به عهدی که با پروردگار دارید عمل کنید تا پروردگار نیز به عهد و پیمانش عمل کند، اسلام توجه به عهد و پیمان و وفای به عهد را در اولویت قرار داده و نماز در صدر این تعهدات است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وفای به عهد در روایات هم مهم بیان شده است، گفت: بارها قرآن کریم یکی از مذمت‌هایی که بیان کرده میثاق شکنی و پیمان شکنی است که جزء معصیت‌های کبیره است.

وی عبودیت و حرکت در مسیر انبیای الهی را مهمترین کار برای انسان دانست و تصریح کرد: نماز واقعی کنترل کننده هوای نفس و باعث زنده شدن فطرت انسان می شود. یکی از نمونه‌های تقوا این است که انسان به مسائل اجتماعی بصیرت پیدا کند، گاهی موارد جهل و ندانستن مسائل اجتماعی واقعی انسان را دچار تحلیل‌های و موضع گیری‌های غلط می کند.

شعبانی با گریزی به دوران حضرت علی(ع) و نبود آگاهی مردم آن زمان در مورد مسائل اجتماعی، تصریح کرد: در نهج‌البلاغه امام علی(ع) گله می‌کند که بسیاری از مردم زمان خود به مسائل و واقعیت‌های اجتماعی آگاهی نداشتند و مشکل اول جامعه آن روز این بود که نسبت به وطن خود شناختی نداشتند.

خطیب جمعه همدان تصریح کرد: مسئله وطن دوستی که بر محورها و هنجارهای الهی شکل گرفته باید مراقبت کرد چرا که محبت به وطن است که باعث آبادانی کشورها می‌شود و اگر یک نخبه در کشور از بیت‌المال رشد می‌کند باید با محبت به وطن خود در کشورش بماند و خدمت کند و البته نخبه هم نیازمند حمایت است.

وی به نشانه‌ انسان‌های با شخصیت و با کرامت اشاره کرد و گفت: یکی از این نشانه‌ها علاقه به وطن است و اینکه امروز برخی در فضای مجازی علیه وطن خود موضع می‌گیرند به خاطر این است که این افراد دچار تزلزل شخصیت، دچار از دست دادن هویت و از خود بیگانگی شده و آن قدر تزلزل هویت پیدا کرده اند که در فشار رسانه‌ای دشمن علیه کشور خود موضع می‌گیرند.

شعبانی با بیان اینکه دومین مشکل عدم شناخت رهبر است، افزود: شهدایی چون شهید سلیمانی در مکتب معنوی امام و رهبری پرورش یافته‌اند، امام و رهبری که شخصیت معنوی آنها شهدا را تربیت کرد.

وی اضافه کرد: رهبری که جامعه را به سمت ایجاد تمدن بزرگ اسلامی سوق می‌دهد و به معنای واقعی کلمه به مردم اعتماد دارد، آینده نگری، مدیریت راهبری و تصمیماتش مبتنی بر عقلانیت است و آنهایی که در برابر رهبری موضع می‌گیرند به دلیل عدم شناختی است که دارند.

خطیب جمعه همدان خطاب به کسانی که حرف از تجزیه طلبی می‌زنند، گفت: بگویید رهبر شما کیست و چگونه رهبرانی چون پهلوی‌ها و رهبران دروغین امروز را با امام راحل و مقام معظم رهبری مقایسه می کنید، مشکل شما عدم شناخت رهبری و عدم شناخت وطن است.

شعبانی با بیان اینکه کشور ما تاریخ، تمدن افتخارات و گذشته برجسته‌ای دارد، افزود: با ورود اسلام به کشور، رشد یافته و این کشور با همه هجمه‌ها پیش رفته و با پیشرفت‌های نظامی، پزشکی، برق، موشک و... بر قله افتخار ایستاده است.

وی با بیان اینکه از نظر قانونی و حقوقی هیچ عنوانی موجب مصونیت نیست، بیان کرد: اگر یک هنرمند، روحانی، ورزشکار و هر کس موضعی علیه نظام بگیرد همه در برابر قانون یکی هستند و هر کس ادعایی را مطرح کند در فضای عمومی باید نسبت به آن مسئولیت داشته باشد و اگر تهمتی را مطرح می کند باید آن را اثبات کند و با تمسک به آزادی بیان نمی‌توان تهمت زد و مصون بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عده‌ای حرف‌هایی را می‌زنند و اذهان عمومی را تشویش می‌کنند، گفت: همه مردم در پیشگاه قانون برابرند و هر کس در جامعه موضع می‌گیرد و نسبتی را می‌دهد باید ثابت کند و اگر ثابت کند با خطاکار باید برخورد شود و اگر نشد باید عذرخواهی کند.

وی افزود: کسانی پرونده حقوق بشر را مطرح کرده و ایران را متهم می‌کنند که بدترین پرونده‌ها را دارند و حرف اینها از حقوق بشر دیگر به طنز در دنیا تبدیل شده است.

شعبانی در پایان ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان غیور کشور ابراز کرد: کارنامه درخشان بسیج نشان می‌دهد که حرکت بسیج در این کشور در راستای منافع مردم و جامعه بوده است.

انتهای پیام
captcha