علمای جهان اسلام در هدایت جامعه نقش مهمی برعهده دارند
کد خبر: 4102301
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
استاندار مازندران:

علمای جهان اسلام در هدایت جامعه نقش مهمی برعهده دارند

استاندار مازندران در آیین یادواره علما و شهدای مسجد سجادیه نکا، گفت: در تاریخ اسلام اگر نقش منحصر به فرد علمای اسلام را نادیده بگیریم، در واقع تاریخ را به‌خوبی مطالعه نکردیم لذا نقش علمای جهان اسلام، در هدایت جامعه اسلامی غیرقابل انکار است.

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، در آیین یادواره علما و شهدای مسجد سجادیه نکا که روز گذشته،4 آذرماه برپا شد گفت: تاریخ اسلام، با هدایت شهدا به اینجا رسیده است و اگر امروز یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم، به این معنی است که در طول مسیر شهادت قرار دارد.

وی افزود: در تاریخ اسلام اگر نقش منحصر به فرد علمای اسلام نادیده گرفته شود، این را می‌رساند که در واقع تاریخ را به خوبی مطالعه نکرده‌ایم. نقش علمای جهان اسلام در هدایت جامعه اسلامی غیر قابل انکار است.دشمنان ایران اسلامی، هشت سال تمام علیه ملت ایران جنگیدند، اما با دست خالی توانستیم بر آنها غلبه کنیم.

استاندار مازندران با ارائه این مطلب که دشمن در مدت ۴۳ سال گذشته، تمام امکاناتش را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کرد، اما نتوانست کاری از پیش ببرد، تصریح کرد: هر توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت، تبدیل به فرصت شد، به لحاظ علمی ما را تحریم کردند، ولی دانشمندان در حوزه نانو و علوم پزشکی هسته‌ای و نظامی تلاش و کوشش فراوانی از خود برجای گذاشتند.

وی اظهار کرد: رتبه علمی ۵۵ ایران در آغاز انقلاب اسلامی، با تلاش جوانان و نخبگان میهن اسلامی به رتبه ۱۵ علمی دنیا تبدیل شده است. دشمن در حوزه اقتصادی ما را تحریم کرد، اما در تمام حوزه‌های اقتصادی امروز به استقلال رسیده‌ایم، بطوری‌که اتکای ۱۰۰ درصدی به نفت در بودجه دولت، امروز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

حسینی پور اظهار کرد: آمریکایی‌ها نگران هیچ مسئله انسانی در جهان نیستند و با وحشیانه‌ترین روش‌ها در زندان‌های خود با زندانیان و بانوان رفتار می‌کنند.

وی تأکید کرد: مساجد باید پایگاه اصلی محلات شوند، چرا که مساجد محل تجمع جوانان و نوجوانان برای تعالی فرهنگی است. انقلاب اسلامی با حمایت مساجد به موفقیت‌های بیشتر خواهد رسید، همانطور که انقلاب اسلامی با مسجد به پیروزی رسید. مسجد به‌عنوان پایگاه عظیم معنوی جوانان باید معرفی شود.

استاندار مازندران گفت: دشمن وقتی متوجه شد که از هیچ طریقی نمی‌تواند مقابل این ملت ایستادگی کند، شدیدترین جنگ رسانه‌ای و سایبری را با حضور تمام کشورهای عربی و اروپایی علیه ملت ایران در طی ۶۰ روز اخیر به راه انداخت.

وی افزود: در اوج این جنگ، جمهوری اسلامی ایران جدیدترین پیشرفت‌های دفاعی خود را آزمایش کرد و به‌زودی در غنی‌سازی نیز در جایگاهی قرار خواهد گرفت که موجب ترس و وحشت اسرائیل و آمریکایی‌ها شده است.

حسینی پور تصریح کرد: دولت طی یکسال اخیر، حصاری را که جبهه بین‌المللی در پیرامون جمهوری اسلامی ایران کشیده بود شکست و با اقتدار تمام در میز مذاکرات برجام پیشرفت ۹۵ درصدی کرد، تا ۱۳۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده کشور آزاد شود. 

وی گفت: هرچند مردم انتقاداتی در مباحث اقتصادی دارند که درست است، ولی همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند مسیر اصلی کشور کار برای مردم و پیمودن راه توسعه است و نباید مسئولان از این راه منحرف شوند.

انتهای پیام
captcha