آموزش و پرورش و ورزش و جوانان؛ اولویت اول در اجرای سند قرآنی
کد خبر: 4102835
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

آموزش و پرورش و ورزش و جوانان؛ اولویت اول در اجرای سند قرآنی

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در اجرای سند قرآنی استان و اختصاص بودجه، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در اولویت قرار بگیرند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به مشکلات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از وظایف در دبیرخانه شورای قرآن بر عهده فرهنگ و ارشاد است اما شاهد هستیم که بیشتر این فعالیت‌های شورا را قائم مقام دبیرخانه شورای قرآن استان پیش می‌برد.

وی افزود: مجری سند قرآنی باید مجموعه‌ها‌یی همچون آموزش و پرورش، اداره اوقاف، امور مساجد، سپاه، اداره ورزش‌وجوانان و سایر دستگاهای دولتی باشند اما در حال حاضر به دلیل کوتاهی بعضی از دستگاه‌های دولتی بخشی از فعالیت‌ها را خود دبیرخانه اجرا می‌کند.

نماینده ولی فقیه گفت: در اجرای سند قرآنی و اختصاص بودجه، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در اولویت قرار بگیرند. این بودجه در قالب برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و تشکیل خانه‌های مجازی قرآنی می‌تواند استفاده شود، با توجه به اینکه ۱۰ درصد از بودجه سفرهای استانی به نهاد‌های فرهنگی اختصاص داده شده است بخشی از آن نیز باید صرف بنیاد قرآن شود.

وی با اشاره به اینکه نهاد‌های قرآنی ردیف بودجه مشخصی ندارند، ادامه داد: از مسئولان انتظار می‌‌رود شرایط و بسترهای قانونی پرداخت بودجه را برای نهاد‌های قرآنی فراهم کنند و همچنین سازمان اوقاف نیز می‌تواند این نهاد را حمایت کنند.

شعبانی با توجه به اینکه عدم بودجه مشکلاتی را در سازمان‌های فرهنگی و قرآنی به وجود می‌آورد، بیان کرد: در انقلاب ما مسائل فرهنگی و قرآنی در راس است بنابراین برای رفع این مشکلات باید بیشتر تلاش کرد، در این راستا برخی از ادارات درآمد زا می‌توانند کمکی را به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha