۴۷ طرح در سند قرآنی همدان ارائه شده است
کد خبر: 4102885
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

۴۷ طرح در سند قرآنی همدان ارائه شده است

قائم مقام دبیر خانه شورای فرهنگی همدان با اشاره به سند قرآنی همدان که برای اولین بار در سطح کشور به صورت منسجم و یکپارچه تدوین شد، گفت: در این سند قرآنی ۴۷ طرح اعم از آموزش و پژوهش، تبلیغ و ترویج و آموزش عالی در نظر گرفته شده و در ۵۸ صفحه تدوین شده و به جزییات پرداخته شده است.

جواد سعیدی قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدانبه گزارش ایکنا از همدان، جواد سعیدی، قائم مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان، امروز ۶ آذرماه در جلسه شورای قرآن همدان اظهار کرد: در استان همدان یک سند قرآنی برای اولین بار در سطح کشور به صورت منسجم و یکپارچه تدوین شد.

وی افزود: سندهایی که در کشور نوشته می‌شود با دو رویکرد است، اولین نکته ارتقا سطح کیفی و کمی طرح‌های موجود و دومین نکته ارائه طرح‌های جدید و ابتکاری، در این سند قرآنی ۴۷ طرح اعم از آموزش و پژوهش، تبلیغ و ترویج و آموزش عالی در آن اشاره شده که به نوع خود در کشور بی نظیر است تنها سندی که در ۵۸ صفحه تدوین شد و به جزییات پرداخته شده است.

سعیدی ادامه داد: در آذر ماه سال گذشته این سند قرآنی در ۶۰ جلسه کارشناسی با مدیران دستگا‌ه‌ها و ادارات برای برگزاری بهتر جلسات، تدوین و تصویب شد و از شورای عالی خواستار تعمیم این سند به سایر استان‌ها شدیم، چندین استان از ما درخواست دریافت سند را داشتند و سند را ارسال کردیم ۱۶۵ فقره نامه نگاری در  خصوص ارسال نامه و ابلاغ فعالیت‌های قرآنی که باید صورت بگیرد.

وی با توجه به اهمیت جلسات خانگی افزود: مکتب امام زمان به برکت این جلسات خانگی ۱۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد متاسفانه جلسات خانگی در استان رو به کاهش است، با بازدید از جلسات خانگی و برطرف کردن مشکلات برای افزایش این جلسات باید قدم بر داریم. اگر ما برای فرهنگ هزینه نکنیم فردا برای اغتشاشات خیابانی هزینه می‌شود زمانی که با قرآن پیشگیری نکنیم به اغتشاش تبدیل می‌شود.

قائم مقام دبیر خانه شورای قرآن گفت: از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه تشکیل اندیشکده بانوان است با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالان قرآنی استان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، جمع آوری بانک اطلاعات قرآنی استان، جمع آوری آمار شهدای قرآن در استان که در دهه فجر کلید اولین یادواره شهدای قرآنی در استان زده خواهد شد، معرفی نمایندگان شورای قرآن، برگزاری جلسات با آموزش و پرورش با هدف انس با قرآن در مدارس در دستور کار است.

 سعیدی ادامه داد: با حمایت دبیر خانه شورای قرآن استان کمیته‌های تخصصی در پنج دوره با حضور استاد احمد ابوالقاسمی برگزار شد که خروجی این دوره‌ها کسب نفرات برتر در مسابقات بود و همچنین خواستار همراهی دستگاه‌های دولتی هستیم که بتوانیم با ورود به این دستگا‌ه‌ها کار قرآنی انجام دهیم، افراد زیادی در موسسات قرآنی به صورت جهادی در حال فعالیت هستند.  
 
وی از تشکیل سه کار گروه خبر داد و گفت: کارگروه آموزش مربوط به آموزش و پرورش است، کارگروه تبلیغ و ترویج در ارشاد، کمیته پژوهش عالی در دانشگاه فعالیت می‌کنند، در کنار این جلسات چند کمیته هم در قالب کمیته‌های جلسات خانگی تشکیل شد.

سعیدی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در مشهد مقدس، جهاد تبیین ، تدبر در قرآن، رسیدن به جلسات فعالیت محور از جمله فعالیت‌های دیگر این سند قرآنی است.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود در ایام سال هفته‌ای با نام قرآن نامگذاری شود همه ادارات فعالیتشان را متمرکز کنند، در ایام دهه فجر سال جاری برنامه‌ای قرآنی با حضور ۱۰ نفر از قاریان ممتاز بین‌الملی در سطح استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha