«کرسی حفظ»، زمینه‌ای برای رشد حفاظ قرآنی است
کد خبر: 4104346
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان:

«کرسی حفظ»، زمینه‌ای برای رشد حفاظ قرآنی است

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان علت رشد سریع قاریان را شرکت مستمر در جلسات قرآنی مختلف دانست و گفت: باید زمینه برگزاری کرسی‌های حفظ برای حافظان ایجاد شود تا اشکالاتشان در این جلسات مشخص شده، با پرسش‌های مختلف حفظ آشنا شوند، خود را محک بزنند و بر محفوظات خود تسلط پیدا ‌کنند.

طاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدانطاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه اغلب کرسی‌های قرآن که برگزار می‌شود در رشته قرائت است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون دو کرسی حفظ قرآن کریم که در کشور بی‌نظیر بوده است در همدان برگزار شده است.

وی افزود: ایده برگزاری این کرسی از سوی یکی از قرآن‌آموزان جامعة‌القرآن که مدرک معادل فوق‌لیسانس دارد ارائه شد، او در یک جلسه قرآنی در یزد حضور داشته است که در آن حافظان محفوظات خود را مرور می‌کردند، با الگویی که از این جلسه گرفته بود پیشنهاد برگزاری کرسی حفظ را داد.

روشنیان گفت: در این کرسی محفوظات قرآنیان از سوی داوران سؤال می‌شود، روال کرسی حفظ به این صورت است که حافظان به ترتیب به تلاوت آیات می‌پردازند، هرجا به اشتباه بیفتند نوبت نفر بعد می‌شود و در نهایت هر کس خطوط بیشتری از آیات را تلاوت کند و به‌عنوان نفر برتر انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کرسی حفظ امکان پرسش از سوی حضار نیز وجود دارد، تصریح کرد: هدف از برگزاری کرسی حفظ، تشویق سایر قرآنیان به رشته حفظ قرآن کریم است؛ به‌دلیل نبود چنین کرسی‌هایی حافظان ما قادر به ارائه محفوظات خود نیستند. در این کرسی حافظان با پرسش‌های مختلف حفظ آشنا می‌شوند، به ارائه محفوظات خود می‌پردازند، خود را محک می‌زنند، با سایر حافظان و چهره‌های قرآنی آشنا می‌شوند و در نهایت بر محفوظات خود تسلط پیدا می‌کنند.

وی علت رشد سریع قاریان را شرکت مستمر در جلسات قرآنی مختلف دانست و گفت: متأسفانه جلسات و کرسی‌هایی برای حافظان برگزار نمی‌شود تا آنها هم بتوانند در این جلسات حضور پیدا کنند و استرس‌شان از بین برود. اگر حافظ قرآنی مثل حنانه خلفی امروز رشد کرده است به‌دلیل حضور در جلسات مختلف حفظ قرآن بوده که اشکالات او در این جلسات مشخص و سپس درصدد رفع آن برآمده است.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان واحد همدان در پایان بیان کرد: از این‌رو باید زمینه برگزاری جلسات حفظ برای حافظان ایجاد شود، چراکه توجه بیشتر به این قرآنیان موجب رشد آنان می‌شود.

انتهای پیام
captcha