اجرای ویژه برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 90 بقعه متبرکه استان مرکزی
کد خبر: 4106774
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

اجرای ویژه برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 90 بقعه متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای ویژه برنامه سوگواره «یاس نبوی» در 90 بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: همایش رهروان یاس نبوی، قرائت زیارتنامه فدکیه، برپایی کرسی تلاوت فاطمی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده هستند.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل این اداره در استان، گفت: گزافه نیست اگر حضرت فاطمه زهرا (س) را اجتماعی‌ترین زن تاریخ خود و اعصار بعد معرفی کنیم. آن حضرت در کنار ایفای نقش‌های خانوادگی، فرزند پروری و خانه‌داری به مسائل اجتماعی زمان خویش توجهی ویژه داشت .

مدیر کل اوقاف استان بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)در دفاع از حریم امامت و ولایت، آن زمان که ولی خدا تنهاست، پا به میدان می‌گذارد و در این راه با تمام هستی خویش از حق علی (ع) دفاع کرده و در این مسیر نورانی، دفاع از ولی زمان خویش، جان عزیزش را نثار می‌کند .

وی اظهار کرد: دشمن در عصر حاضر نیز مانند صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذست و با استفاده از ابزار فضای مجازی نفوذ در سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را هدف گرفته است. ما مکلف هستیم با ترویج فرهنگ فاطمی در مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کنیم.

واحدی  بیان کرد: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(س)، ویژه برنامه سوگواره «یاس نبوی» در استان تدارک دیده شده که این برنامه در90 بقعه متبرکه شاخص برگزار می‌شود که می‌توان به همایش رهروان یاس نبوی، قرائت زیارتنامه فدکیه، برپایی کرسی تلاوت فاطمی، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام زائران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برپایی مراسم دهه اول فاطمیه ازچهاردهم تا هجدهم آذرماه برگزار شد، ادامه داد: فضاسازی بقاع متبرکه، نصب تابلوهای نمایشگاهی، سیاه‌پوش کردن بقاع و استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است .

این مسئول با بیان اینکه مراسم فاطمیه دوم نیز از چهارم تا هشتم دی‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مراسم ویژه روز شهادت نیز روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹ تا ۱۲ در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

واحدی راه‌اندازی کاروان عزای سوگواری یاس نبوی، اجرای مراسم روز شهادت با تلاوت قاریان ممتاز و ذاکرین اهل‌بیت (ع)، سخنرانی وعاظ با موضوع دفاع از حریم ولایت، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز شهادت با حضور گسترده عزاداران  و برگزاری مراسم شام غریبان را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)عنوان کرد.

وی ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بانوان را از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان استان با همکاری پزشکان متخصص اعلام کرد و افزود: مانور سلامت ویژه بانوان نیز امسال در دستور کار قرار دارد. همچنین یکی از برنامه‌هایی که برای این ایام در نظر گرفته شده، اعزام مبلغ به مدارس است که در مورد مسائل اعتقادی با محوریت ایام فاطمیه صحبت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha