100 اسلوب برای یادگیری زبان عربی
کد خبر: 4107449
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

100 اسلوب برای یادگیری زبان عربی

«100 اُسلوب»، عنوان کتابی از گروه علمی تبلیغی أحباب لغة الوحی است که به‌منظور آموزش اسلوب‌های مقدماتی زبان عربی و آشنایی با ساختارهای جمله‌نویسی در مکالمه عربی به همراه تمرینات کاربردی منتشر شده است.

طرح جلد کتاب «100 اُسلوب»

در راستای جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر یادگیری زبان عربی به‌عنوان زبان دین مبین اسلام، برای اولین بار در کشور، کتاب «100 اسلوب» ویژه آموزش زبان عربی و تعلیم نگارش جملات به زبان‌آموزان مبتدی، از سوی گروه علمی تبلیغی أحباب لغة الوحی که سابقه بیش از 15 سال تدریس و تألیف در زمینه مکالمه عربی در اصفهان را دارد، در پاییز سال جاری منتشر شده است.

حسین حمیدی، عضو گروه أحباب لغة الوحی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره آموزش زبان عربی اظهار کرد: ایشان در خصوص اهمیت یادگیری زبان دین می‌فرماید: «زبان عربی، کلید علوم اسلامی است. بنابراین، باید آن را فراگرفت.»

وی اضافه کرد: زبان عربی یکی از پرگویش‌ترین زبان‌های جهان و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. از طرفی، این زبان از محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان‌ها در میان مردم ایران‌زمین محسوب می‌شود و هر ساله، افراد بسیاری از طریق روش‌های مختلف و با اهداف متفاوت به دنبال یادگیری آن هستند. زبان عربی بسیار گسترده بوده و یادگیری این زبان نیازمند توجه به تمامی جوانب آن است.

نویسنده و ایده‌پرداز اصلی کتاب «100 اسلوب» بیان کرد: این کتاب محصول یک کار علمی گروهی از سوی بنده و اساتیدی همچون محمدابراهیم اخوان دردشتی و محمدمهدی احمدی‌نژاد در بخش مکالمه عربی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بوده که در مدت شش ماه آماده و به زیور طبع آراسته شده است.

از نگاه تیم نگارنده کتاب، آموزش و یادگیری هر زبانی دارای چند وجه و مهارت است که عبارتند از مهارت نگارش یا نوشتاری، خواندن و درک مطلب، گوش دادن و صحبت کردن که در تمام این موارد، به‌دلیل اهمیت به‌کار بردن درست و حاوی پیام بودن جملات، مهارت دستورزبان و یادگیری قواعد نگارش جملات، از ارزش فوق العاده‌ای برخوردار است.

حمیدی با بیان اینکه این کتاب، نگرشی جدید در آموزش مهارت نوشتاری و گفتاری به ارمغان آورده است، افزود: «100 اسلوب» یک کتاب آموزشی و تمرینی برای جمله‌نویسی و آشنایی با اسلوب جملات عربی است و زبان‌آموزان مکالمه عربی می‌توانند با داشتن جلد اول این کتاب، 100 اسلوب مقدماتی جمله‌سازی در زبان عربی را فرابگیرند، با 500 جمله عربی آشنا شوند و خود نیز 500 جمله به زبان عربی بنویسند.

وی درباره وجه تسمیه کتاب گفت: «100 اسلوب» کتابی است که با آموزش 100 اسلوب نگارشی و استفاده از مثال‌های پنج‌گانه برای هر کدام از اسلوب‌ها، 500 جمله عربی را به سادگی اسلوب‌نمایی و برای مخاطب کتاب، این امکان را فراهم می‌کند که خود نیز برای هر اسلوب، پنج جمله بنویسد.

این نویسنده اظهار کرد: با این شکل ساختاری، دارنده کتاب در کنار یادگیری هر کدام از اسلوب‌ها، با 10 جمله کاربردی هم آشنا می‌شود که مجموع آنها تا پایان کتاب، هزار جمله خواهد بود. (مجموعةُ مأةِ أسلُوبٍ و ألف جملةٍ) و این امر، مهارت فردی زبان‌آموز را به‌صورت علمی تقویت می‌کند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از بخش گروه زبان عربی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تهیه کنند.

مریم قمریان

انتهای پیام
captcha