مشارکت 100 هزار نفری سوادآموزان فارس در طرح آموزشی نماز
کد خبر: 4109200
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

مشارکت 100 هزار نفری سوادآموزان فارس در طرح آموزشی نماز

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از مشارکت بیش از 3 هزار نفر آموزش‌دهنده و 100 هزار نفر از سوادآموزان در طرح آموزش عملی نماز در استان خبر داد.

مجید احمدی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید احمدی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 3 دی در جمع آموزشیاران سوادآموزی استان با بیان اینکه در قرآن کریم 80 آیه درباره اقامه نماز و یا احکام آن سخن به میان آمده است، گفت: در این آیات آثار دنیوی و اخروی نماز برای بندگان خدا بیان شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان سوادآموزی برای آموزش احکام نماز به سوادآموزان گفت: در این راستا دوره‌های آموزشی نماز برگزار می‌شود که تاکنون 3 هزار نفر آموزش‌دهنده این سازمان و بیش از 100 هزار نفر از سوادآموزان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، اقامه نماز را مانعی برای ارتکاب گناه و فحشا و داشتن بهداشت تن و روان عنوان کرد و گفت: در همین راستا طرح آموزش عملی نماز از سال 96 در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: از سال 96 تاکنون تمامی آموزش دهندگان فعال نهضت سوادآموزی با همکاری ستاد اقامه نماز استان در کارگاه‌های آموزشی این طرح شرکت کرده‌اند.

احمدی اظهار کرد: آموزش‌دهندگان نهضت پس از گذراندن دوره‌های آموزش نماز، در راستای تقویت و تعمیق فرهنگ صحیح نماز خوانی و افراد بی‌سواد و کم‌سواد مخاطب دوره‌های سواد آموزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

معاون سوادآموزی فارس با یادآوری اینکه هفته نهضت سوادآموزی از 2 دی‌ماه آغاز شده است، افزود: نخستین روز این هفته به نام «سوادآموزی و طرح‌های فرهنگ نماز و انتظار» نامگذاری شد. چرا که نماز از ارکان دین اسلام و هیچ عملی بعد از توحید هم پایه آن نیست و پذیرش هر عبادتی هم به پذیرش نماز بستگی دارد.

انتهای پیام
captcha