احداث صحن امام باقر(ع) در سرداب حرم امامین کاظمین
کد خبر: 4109883
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

احداث صحن امام باقر(ع) در سرداب حرم امامین کاظمین

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس از احداث صحن امام محمدباقر(ع) در سرداب (طبقه زیرین) صحن آیت‌الله شهید باقر صدر در حرم امامین کاظمین خبر داد.

دیدار رئیس ستاد عتبات عالیات فارس با امام جمعه کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 5 دی‌ماه در دیدار با امام جمعه و اعضا ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان کازرون به تشریح فعالیت‌های این ستاد پرداخت و گفت: یکی از پروژه‌های در دست اقدام، احداث صحن امام محمدباقر(ع) در حرم امامین کاظمین است.

وی افزود: این طرح با توجه اهمیت ساخت فضای مسقف برای پاسخگویی به نیازهای رفاهی و خدماتی زائران حرم به خصوص در ایام اربعین حسینی و شهادت امام موسی کاظم(ع)، در سرداب (طبقه زیرین) صحن آیت‌الله شهید باقر صدر اجرا خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: استان‌های فارس، قم و خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه‌های ملکوتی امام رضا(ع)، حرم شاهچراغ(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به عنوان استان‌های معین این طرح انتخاب شده‌اند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس همچنین به طرح توسعه حرم امام حسین(ع) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب احداث صحن حضرت زینب(س) در مساحتی به وسعت 130 هزار متر مربع اجرا می‌شود که بر اساس شواهد تاریخی همان منطقه‌ای است که وقایع روز عاشورا در آن رخ داده است.

وی اظهار کرد: فاز نخست طرح احداث صحن حضرت زینب(س) اکنون به مرحله نازک‌کاری، نماکاری و اجرای تأسیسات رسیده است که امیدواریم بتوانیم با کمک عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) هرچه زودتر فاز نخست را به اتمام رسیده و وارد فازهای بعدی آن برای تکمیل صحن حرم مطهر امام حسین(ع) شویم.

قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تکمیل طرح توسعه شبستان‌های زیارتی در اعتاب مقدسه را راهبر اصلی این ستاد است، گفت: امسال مراسم بزرگ اربعین با فصل تابستان در عراق مصادف شد و به خاطر گرمای شدید هوا در جریان برگزاری این رویداد جهانی، خادمان اهل بیت (ع) در ستاد بازسازی عتبات مصمم هستند تا با تکمیل شبستان‌های زیارتی، زمینه آسایش زائران را در اربعین سال آینده فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود، ادامه داد: خدمت به زوار اهل بیت(ع) توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و هر کسی در این راه قدمی بر می‌دارد، ائمه معصومین (ع) به آن شخص نگاه کرده‌اند و این سعادت نصیبش شده است.

انتهای پیام
captcha