محرومیت تحمیلی بر دانشگاه فرهنگیان جبران شود
کد خبر: 4113092
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:

محرومیت تحمیلی بر دانشگاه فرهنگیان جبران شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: باید به امر تعلیم و تربیت که سالیان سال به آن بی‌مهری صورت گرفته کمک شود، یعنی محرومیتی به دانشگاه فرهنگیان تحمیل شده است كه باید جبران شود.

محمدتقی مبشری، معاون دانشگاه فرهنگیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور امروز، ۱۸ دی‌ماه در «آیین معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه خداوند نخستین معلم انسان‌ها بوده و هست، اظهار کرد: پروردگار متعال در ادامه مسیر پیامبران، امامانی را برای تربیت ما مبعوث کرد و از طرفی خداوند انسان را قله پیما آفرید تا طبق صفات نهاده شده در وجودش متبلور و رشد کند و به جایگاه خلیفة‌اللهی برسد.

مبشری افزود: هر انسان برای رشد و تعالی نیازمند مربی و استاد است، گرچه پیامبران و امامان بزرگ‌ترین اساتید ما انسان‌ها بودند اما اساتیدی نیز ما را برای شغل معلمی تربیت کردند و انتخاب این شغل به اذن پروردگار بوده است که ما معلمان را همکار انبیا دانسته تا با تأسی به آن‌ها در مسیر تعلیم و تربیت گام برداریم، در حقیقت در ابتدا انسان باید خود را بسازد تا بتواند برای مدت ۳۰ سال به فرزندان این مرز و بوم خدمت کند.

وی  بیان کرد: با تمام تحریم‌هایی که بر کشور شده، اما تأکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر جوانان بوده که توانسته‌اند با این فشارها مرزهای علم را درنوردند؛ هر کشوری با این تهدیدها و تحریم‌ها قطعاً متلاشی شده بود، اما ایران از تهدیدها فرصتی ساخته و پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب کرده است.

مبشری ادامه داد: کشورهایی که ایران را تحریم و تهدید کرده‌اند شهامت عملی کردن تهدیدها را ندارند، زیرا جوانان کشور در برابر این‌ها بیمه هستند، البته عقب‌ ماندگی‌هایی وجود داشته که باید آرام آرام جبران شوند و این مشکلات جز با تلاش مسئولان، اساتید و دانشجومعلمان محقق نخواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: لازم است آنچه در توان داریم و با هر پست و مقامی برای اعتلای فرهنگ معلمان و دانشجو معلمان از چیزی دریغ نکنیم، قطعاً افرادی که دارای انرژی و برنامه مدیریتی هستند فرصتی فراهم شده تا در این پست و مقام قرار گیرند.

مبشری افزود: تغییر و تحولات همچون دوی امدادی است، باید به امر تعلیم و تربیت که سالیان سال به آن بی‌مهری صورت گرفته کمک شود، یعنی محرومیتی به دانشگاه فرهنگیان تحمیل شده است كه باید جبران شود، البته نیاز شدید آموزش و پرورش به معلم را نباید نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده نیاز وزارت آموزش و پرورش به ۶۰ هزار معلم است حال آنكه خروجی سالانه دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار نفر است، بنابراین باید برای رفع این مشکلات با برنامه مدیریتی نیازهای آموزش و پرورش احصا و دانشجو جذب شود، گرچه زمانی تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۷۴۱ نفر بود اما اکنون نيز با وجود پذیرش ۲۵ هزار نفری دانشجو، دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست و امروزه وظیفه داریم نیاز آموزش و پرورش از لحاظ تعداد و کیفیت نیرو را تأمین کنیم.

مبشری تأکید کرد: بنا به بازدیدها، از وضعیت خوابگاه‌ها در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در کشور اطلاع دارم که تا ایجاد ظرفیت‌های جدید و به منظور جبران عقب‌ ماندگی‌ها باید دانشجو معلمان این وضعیت را تحمل کنند تا تعادل در دانشگاه و آموزش و پرورش ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: پذیرش مسئولیت به معنای تعطیل شدن بخشی از فعالیت‌های علمی افراد است، گرچه نوعی ایثار و از خودگذشتگی است اما کسی که عهده‌دار مسئولیتی می‌شود باید وقت خود را به‌صورت شبانه‌روزی برای اعتلای آموزش و مخصوصاً فرهنگ وقف کند.

انتهای پیام
captcha