رنگ مادری در دنیای یک مربی قرآن
کد خبر: 4114223
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

رنگ مادری در دنیای یک مربی قرآن

مادری که مربی قرآن باشد دغدغه‌هایی بیش از مادران دیگر دارد چراکه انتظارات از او بیشتر بوده و باید به آنچه می‌گوید عمل کند.

کلاس قرآنی بانوانمادر بودن واژه‌ای است که ویژگی‌های خاصی نیاز دارد؛ در این بین مادری که مربی قرآن بوده و در این راه آموزش می‌دهند باید ویژگی‌های اثرگذارتری داشته باشند تا بتوان ابتدا تربیت قرآنی را از خانه به جامعه گسترش داد.

مادری که مربی قرآن باشد دغدغه‌هایی بیش از مادران دیگر دارد چراکه انتظارات از او بیشتر بوده و باید به آنچه می‌گوید عمل کند. بنابراین این مادران می‌توانند الگوهای شایسته جامعه امروز باشند.

راضیه تابعی، بانوی قرآنی است که از سه سال گذشته مربی‌گری قرآن را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: چندین سال است که حافظ و قاری قرآن هستم، اما این امر مرا راضی نمی‌کرد و دوست داشتم آنچه خود یاد گرفتم به دیگران منتقل کنم. این آرزو ادامه داشت تا اینکه در زمان شیوع کرونا به توصیه یکی از دوستان با مؤسسه قرآنی مجازی آشنا شدم و توانستم علاوه بر یادگیری، یاددهی نیز داشته باشم و از آن زمان تدریس قرآن را به صورت مجازی آغاز کردم.

انتظارات از مادر قرآنی

این مربی قرآن بیان کرد: ابتدا کلاس تجوید را به صورت مجازی و رایگان برگزار کرده و سپس در دوره‌های مختلف شرکت کرده و فعالیت‌هایم گسترش یافت.

تابعی ادامه داد: اکنون پس از سه سال برگزاری کلاس در مکان‌های مختلف و گاهی رایگان، حس خوبی دارم چراکه هرچه یاد می‌گیرم به دیگران نیز منتقل می‌کنم. ما در منطقه محروم زندگی می‌کنیم و کمتر می‌توانیم از اساتید کشوری بهره بگیریم؛ بنابراین تدریس در این منطقه و تلاش در راستای توانمندی خود دغدغه اصلی من بود.

وی تصریح کرد: قطعاً به عنوان یک مربی قرآن وظیفه‌ام در حوزه مادری نیز سنگین‌تر شده چراکه فرزندانم انجام هر کاری را از من انتظار ندارند؛ در واقع یک مادر قرآنی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و به آنچه آموزش می‌دهد عمل کند.

این مربی قرآن بیان کرد: یادمان نرود کودکان تیزبین هستند و برای آموزش اصول قرآنی و دینی به آنان مراقبت‌هایی لازم بوده و درست است که فردی که با قرآن سر و کار دارد از آرامش برخوردار است و بهتر می‌تواند تربیت را برعهده گیرد اما باید بیشتر مراقبت صورت گیرد.

رعایت ظرافت‌ در آموزش کودکان 

بتول رضائی، مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند نیز به ایکنا گفت: در این مؤسسه آموزش خردسالان و البته بانوان را برعهده داریم که با کمک مربیان توانسته‌ایم اثرات مثبتی را در حوزه آموزش برجای گذاریم.

آموزش قرآنی

وی افزود: کار با خردسالان و کودکان در عین سخت بودن شیرینی‌هایی نیز دارد و به مربی انرژی و روحیه می‌بخشد؛ البته ظرافت‌هایی لازم است که از عهده یک بانو برمی‌آید.

این مربی قرآن با بیان اینکه کودکان باید با لطافت جذب شوند، تصریح کرد: روش جذب این است که در حین آموزش، سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به کودکان منتقل کنیم و این امر با رفتارهای درست امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: رفتارهای درست در ذهن کودکان تقش بسته و با عامل بودن مربی و معلم قرآنی می‌توان این نقش را ماندگار و پررنگ در تمام عرصه‌های زندگی کرد.

انتهای پیام
captcha