دشمن به دنبال کم رنگ کردن جایگاه ولایت در ذهن مردم است
کد خبر: 4114252
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
امام جمعه کرمان:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن جایگاه ولایت در ذهن مردم است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کانونی پاک‌تر و مقدس‌تر از جایگاه نبوت و رسالت و جایگاه امامت و ولایت برای هدایت جامعه وجود ندارد، گفت: دشمنان می‌خواهند این جایگاه مقدس را در ذهن مردم کمرنگ کنند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۳ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی به دستورالعمل امام علی(ع) به مالک اشاره کرد و گفت: به خداوند کمک کنید و کمک به خدا به معنای رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی است.

وی پایبندی به عهد و پیمان را از ویژگی‌های اهل ایمان برشمرد و افزود: این پایبندی از ارکان مهم همه جوامع است و انسان‌های مؤمن باید به پیمان‌های خود پایبند باشند که برخی از آنها در پیشگاه خداوند است و بخشی از عهد و پیمان‌ها نسبت به مردم است که باید به اینگونه عهدها نیز پایبند باشیم. اگر همه نسبت به عمل به تعهدات خود وسواس داشتند بسیاری از پرونده‌های قضایی تشکیل نمی‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اگر عهد و پیمان جدی گرفته نشود جامعه دچار هرج و مرج می‌شود، گفت: ما در مقابل عهد و پیمان خود مسئول هستیم که بعضی از آنها فطری و برخی عقلی هستند و مطابق با عقل و فهم خود باید گفتار و رفتار خود را تنظیم کنیم زیرا در آخرت از آن سؤال می‌شود. بعضی از عهد و پیمان‌ها شرعی هستند و منظور از آن رعایت حدود احکام الهی است. اگر انسان به عهد و پیمان خود با خداوند عمل کند به عهد و پیمان با مردم نیز پایبند است و اینگونه جامعه سعادتمند می‌شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش در دوران ظلم و جور گفت: سالگرد انتصاب رهبر عالی قدر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران به دست امام راحل جای تبریک و تهنیت دارد؛ آن امام جمعه‌ای که در بسیاری از فراز و نشیب‌های کشور، جامعه اسلامی را با خطبه‌های پرشور خود هدایت کند.

وی به در پیش بودن سالروز فرار شاه معدوم از ایران اشاره کرد و گفت: این واقعه سرفصل جدیدی در روند انقلاب مردم باز کرد و نشان داد مبارزات مردم تأثیرگذار است و مردم می‌توانند طاغوت را سرنگون کنند. درایت و تیزهوشی مردم اجازه نداد شاه بازگردد و انقلابی عظیم در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

امام جمعه کرمان با گرامیداشت روز غزه، افزود: در جریان فلسطین برای جهان چند مسئله مشخص شد؛ اول اینکه نشان داد ایران اسلامی از مظلوم دفاع می‌کند، همچنین نشان داد آمریکا و غرب در برابر آزادی مردم مقاومت می‌کنند و علیرغم شعارهای خود با آزادی مقابله و تمام توان خود را برای حمایت از یک رژیم جعلی در برابر ملتی آزادی‌خواه به کار گرفته‌اند. همچنین نشان داد سازمان ملل نماینده مردم نیست بلکه نماینده دولت‌های متنفذ است و تاکنون دفاعی از مردم فلسطین نداشته است.

وی ضمن تبریک ولادت فاطمه زهرا(س)، ولادت امام راحل و روز زن، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) را از زوایای مختلف می‌توان بررسی کرد که یکی از این زوایا تربیت تحت مدیریت نبی مکرم اسلام(ص) است. پیامبر(ص) دختری تربیت کرد که نمونه ندارد و برای زنان و مردان الگو است. حضرت در خانه‌ای تربیت شد که کانون مدیریت جامعه است و زهرا(س) همه حوادث جامعه را رصد کرد و این بخش در تربیت ایشان تأثیرگذار بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: تربیت حضرت زهرا(س) از اخلاق نبوی نشأت و براساس دین شکل گرفته است و به حدی پیشرفت می‌کند که مدال افتخار آمیزی به دست می‌آورد که بر عصمت ایشان کفایت می‌کند و آن سخن پیامبر است فرمود «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» و زهرا(س) معیار شناخت حق و باطل می‌شود.

امام جمعه کرمان بخش سوم شخصیت حضرت زهرا(س) را دفاع از حق، ولایت و دستاوردهای پیامبر(ص) در هدایت مردم دانست و گفت: این ویژگی که قابل تأمل است و مجموعه این ویژگی‌ها زهرا(س) را به الگویی برای جامعه اسلامی تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در ادامه به اهانت مجله شارلی‌ ابدو به ساحت پیامبر(ص) و جایگاه مرجعیت و ولایت اشاره کرد و گفت: این قلم‌های آلوده در غرب هر از چندگاهی به اعتقادات مسلمانان می‌تازند زیرا کانونی پاکتر و مقدس‌تر از جایگاه نبوت و رسالت و جایگاه امامت و ولایت برای هدایت جامعه وجود ندارد. اگر دشمنان بتوانند این جایگاه مقدس را در ذهن مردم کمرنگ کنند به اهداف خود می‌رسند البته هیچگاه نتوانسته و نمی‌توانند به این هدف خود برسند.

وی در پایان گفت: بر جامعه اسلامی فرض و لازم است که برای دفاع از حریم ولایت اعتراض خود را به گوش ناپاکان برسانند و دفاع خود را از این جایگاه مقدس و کانون پاک که مرکز هدایت انسانیت است نشان دهند و امیدواریم خداوند قدم‌ها و قلم‌هایی که برای این اهانت‌ها به کار گرفته می‌شود را نابود کند.

انتهای پیام
captcha