زائران سالمند اندونزی در اولویت اعزام به حج
کد خبر: 4114695
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

زائران سالمند اندونزی در اولویت اعزام به حج

اندونزی زائران سالمند را در حج 2023 در اولویت قرار می‌دهد و این در حالی است که سهمیه امسال حج برای این کشور حدود 221 هزار نفر تعیین شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Antara News، هیلمان لطیف، مدیرکل حج و عمره وزارت امور دینی اندونزی از اولویت‌بندی زائران سالمند در سفر حج امسال خبر داد و گفت: حدود 60 هزار زائر حج به عنوان افراد مسن طبقه بندی می‌شوند که سن آنها بالای 65 سال است.

سهمیه امسال حج برای اندونزی حدود 221 هزار نفر تعیین شده است.

وی افزود: از آنجایی که این وزارتخانه قصد دارد سالمندان را در اولویت قرار دهد، تلاش‌های خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران سالمند انجام می‌دهد تا آنها بتوانند سفر حج خود را به پایان برسانند.

علاوه بر این، این وزارتخانه به دنبال تسهیلات بیشتری برای اعزام زائران حج از جاوه غربی خواهد بود و در فرودگاه بین‌المللی کرتاجاتی در منطقه «ماژالنگکا» این تسهیلات را ارائه خواهد داد.

لطیف سه‌شنبه گذشته (10 ژانویه 2023) گفت بود که این وزارتخانه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی افسران ویژه‌ای برای کمک به زائران سالمند در موسم حج 2023 است.

این مقام اندونزیایی تصریح کرد: تعداد غیرمعمول بالای زائران آینده حج که مسن هستند به دلیل تعداد کم حجاج در فصل حج گذشته است، زمانی که محدودیت های سنی برای به حداقل رساندن خطر انتقال کووید-19در بین سالمندان اعمال شد.

لطیف بیان کرد: در حال حاضر تعداد زائران بالای 65 سال بیشتر از حد معمول است که دلیل آن هم تأخیر در اعزام زائران سال‌های گذشته بوده که امسال به این تعداد رسیده‌ است.

انتهای پیام
captcha