281 کودکستان در البرز منتظر صدور مجوز هستند
کد خبر: 4115288
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

281 کودکستان در البرز منتظر صدور مجوز هستند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به درخواست ۲۸۱ کودکستان برای صدور مجوز گفت: کودکستان‌های این استان برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت مجوز از آموزش و پرورش هستند.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایکنا از البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، 27 دی‌ماه در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان اظهار کرد: با هدف آماده‌سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور فعالیت کودکستان‌ها طبق ضوابط خاص ساماندهی و ادامه می‌یابد.

حجرگشت تصریح کرد: از تاریخ تأسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌ها و مقررات، تمام مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلف هستند وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی بیان کرد: ماموریت این سازمان، سیاستگذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.

این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات وزارتخانه‌ای در زمینه ارتقای کیفیت کودکستاها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است، گفت: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه‌دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار کند.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش به‌عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد، اظهار کرد: کودکستان‌های این استان برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت مجوز از آموزش و پرورش هستند و در حال حاضر ۲۸۱ کودکستان برای صدور مجوز درخواست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha