شبکه‌سازی برای تربیت نسل قرآنی انجام شود
کد خبر: 4115771
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
ایمانیه:

شبکه‌سازی برای تربیت نسل قرآنی انجام شود

استاندار فارس با تأکید بر اینکه نسل جدید و کودکان قرآنی باید مساجد محله خود را احیا و پویا کنند، بر ضرورت تکثیر این نسل تأکید کرد و گفت: باید در زمینه تربیت نسل قرآنی شبکه‌سازی انجام دهیم.

افتتاحیه طرح تلاوت کودکان قرآنی ـ مکتب سلیمانی، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 29 دی‌ماه در مراسم افتتاحیه طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» که در دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: در این شرایطی که تربیت فرزند بسیار سخت است، باید به پدران و مادران کودکان قرآنی تبریک گفت که توانسته‌اند، فرزندان خود را با قرآن آشنا و مأنوس کنند.

وی با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، فرصت سوءاستفاده از علم فراهم شده است، بر ضرورت هوشیاری فرزندان تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان را در مسیر درستی که بتوانند نویدبخش آینده درخشان برای کشور باشند، قرار دهیم.

ایمانیه ادامه داد: نکته مهم اینجاست که تربیت چنین کودکان قرآنی کافی نیست بلکه باید آنان را در طی مسیر همواره همراهی کنیم؛ زیرا قطعاً هرچه سن آنان بیشتر شود، به موانعی برخواهند خورد و قطعاً انحرافاتی بر سر راه نسل جدید توسط دشمنان ایجاد می‌شود اما باید تلاش کنیم تا فرزندان خود را همچنان در مسیر قرآن و عترت حفظ کنیم.

استاندار فارس از والدین خواست که همواره فرزندان خود را در این مسیر یاری کرده و از آنان مراقبت‌کنند و سپس ادامه داد: اصول صحیح زندگی و همچنین مدیریت صحیح یک جامعه در آموزه‌های قرآن و عترت است و باید به این موارد توجه ویژه کنیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به ارتقای علمی کودکان و نوجوانان نیز تأکید کرد و افزود: ایمان و علم دو بال هستند که هر دو در کنار هم باعث پیشرفت و ترقی فرد و جامعه خواهند شد لذا باید هم بر روی ایمان و عقاید فرزندان خود و هم هم تحصیل علم آنان حساس بوده و توجه ویژه داشته باشیم.

ایمانیه خطاب به کودکان قرآنی حاضر در این مراسم که به اجرای همخوانی قرآن پرداخته بودند، گفت: باید تلاش کنید تا هم در عرصه علم و هم فعالیت‌های پرورشی و مذهبی سرآمد باشید. در کلاس درس و محله‌ای که زندگی می‌کنید همواره پویا و فعال بوده و مساجد محله‌تان را تقویت کنید.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه نسل جدید و کودکان قرآنی باید مساجد محله خود را احیا و پویا کنند، بر ضرورت تکثیر این نسل تأکید کرد و گفت: باید در زمینه تربیت نسل قرآنی شبکه‌سازی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کار قرآنی و احیای مساجد نیاز به کار شبکه‌سازی دارد، تصریح کرد: خداوند هم قطعاً به چنین کارها و فعالیت‌هایی برکت خواهد داد.

ایمانیه در ادامه خواستار گسترش این طرح شد و گفت: باید تلاش کرد تا سال آینده 3 برابر این جمعیت حداقل در طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» مشارکت داشته باشند.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر بتوانیم این طرح را گسترش داده و کودکان و نسل جدید قرآنی به دنبال احیای مساجد محله خود باشند، قطعاً می‌توان یک محله را به برکت قران نجات داد.

وی باز هم از کودکان قرآنی حاضر در این مراسم خواست تا در تمام عرصه‌ها فعال و پویا باشند و سپس افزود: باید از ظرفیت این کودکان و نسل جدید قرآنی استفاده کرد و اگر قرار است فعالیت اجتماعی یا کار خیری نظیر توزیع بسته‌های کمکی به نیازمندان انجام شود، با دستان اینان انجام شود تا فرهنگ‌سازی امور خیر هم صورت گیرد. 

ایمانیه در ادامه سخنان خود باید همه کمک دهیم تا استان را بر اساس آموزه‌های قرآن مدیریت کنیم، گفت: اگر بتوانیم بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت حکومت کنیم، قطعاً زمینه ظهور هم فراهم می‌شود و پس از آن هم می‌توانیم در رکاب حضرت صاحب‌الزمان(عج) یک جهان را متحول کنیم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha