اتحادیه اروپا از اقدامات ایران در جهان کلافه شده است
کد خبر: 4115906
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

اتحادیه اروپا از اقدامات ایران در جهان کلافه شده است

امام جمعه ملایر گفت: معرفی یک نهاد نظامی و رسمی کشور به‌عنوان یک سازمان تروریستی نشان می‌دهد که این‌ها از اقدامات ایران کلافه شده‌اند.

حجت‌ الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر امروز، 30 دی‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه رجب اگر بخواهیم در این ماه میهمان خدا باشیم باید مقدمات آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه با پاکی در این ماه‌ها انسان به قرب الهی نزدیک می‌شود، افزود: انسان‌هایی که از عبادت خود لذت می‌برند به‌خاطر اینکه مقدماتش را فراهم کرده و مراقبه داشته‌اند.

خطیب جمعه ملایر تصریح کرد: گناهان روح و روان انسان را سیاه می‌کند و ماه رجب فرصتی برای بازگشت به درگاه الهی است و باید با تأمل و توبه به نزد خدا برویم و مراقبه صغری و کبری داشته باشیم. گناه شکست حریم خداست و فرمودند کسی که گناه می‌کند درهای الهی را به‌روی خود می‌بندد.

ارزنده در بخشی دیگر از سخنانش به روزهای سرد زمستان اشاره کرد و گفت: شاهد افت فشار گاز بودیم و دشمنان ما به هر بهانه‌ای تلاش می‌کنند تا خدمات نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته افزود: گازرسانی به روستاها از جمله اقدامات بوده و طبق آمار 350 هزار کیلومتر لوله گاز در کشور لوله‌گذاری و گازکشی شده که 40 هزار کیلومتر لوله فشار قوی و مابقی برای منازل و تجاری است.

امام جمعه ملایر گفت: آمریکا و روسیه که اولین و دومین دارنده گاز در جهان است فقط 20 درصد از گاز را در اوج سرما در اختیار مردمشان قرار می‌دهند اما در ایران این طور نیست.

وی افزود: مردم اروپا امروز به سوزاندن هیزم روی آورده و آن‌هم با قیمت بالایی تهيه می‌شود، اینها را سلبریتی‌ها نمی‌گویند و دستاوردهای انقلاب را نمی‌بینند و اگر افت گاز هم داریم به‌خاطر این است که در بسیاری از موارد الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنیم و برخی هموطنان دیگر با مشکل مواجهه می‌شوند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه این دستاوردها باید تببین شود تا تحریفات دشمن را خنثی کند، گفت: این مطالب باید برای مردم گفته شود، ما نبايد از تببین خسته‌ شویم باید دشمن را خسته کنیم.

وی ضمن شکرگذاری از رحمت خداوند در بارش‌های اخیر به‌ویژه در استان همدان گفت: متأسفانه کشور ما یک منطقه کم بارش و استان ما را هم خشکسالی استان گرفته و سد اکباتان خشک شد و مشکلاتی برای مردم به‌وجود آمد.

ارزنده با اشاره به بحران آب در کشور گفت: وضعیت آب به قدری بحرانی است که در برخی مناطق از جمله سیستان و بلوچستان به چاه‌های ژرف رو آوردند تا مشکل آب منطقه را حل کنند.

وی به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تبدیل تولید محصولات آب بر به کشاورزی فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: ما نیز وظیفه داریم با اصلاح الگوی کشت و بهینه‌سازی مصرف، برای عبور از بحران آب کمک کنیم.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به تروریستی معرفی کردن سپاه پاسداران توسط پارلمان اروپا گفت: پارلمان اروپا در عملی احمقانه و وقیحانه نهاد انقلابی سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است، اروپا با این اقدامات به‌صورت خود مشت می‌زند و به خود خسارت وارد می‌کند و گرنه که سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای فراجا و وزارت اطلاعات در این مملکت به قدری در دل مردم جای دارند که در دل یکایک ایرانی‌ها قرار گرفتند و مردم با تمام وجود از این نیروها حمایت می‌کنند.

ارزنده با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی با تشکیل جبهه مقاومت در جهان دارای آبرو هستند، ادامه داد: معرفی یک نهاد نظامی و رسمی کشور به ‌نوان یک سازمان تروریستی نشان می‌دهد که این‌ها از اقدامات ایران کلافه شدند.

وی با بیان اینکه پارلمان اروپا تحمل دیدن احترام مردم به نیروهای مسلح را ندارد، گفت: این نیروها در دل مردم جای دارند و نمونه آن را می‌توان در تشییع جنازه سردار سلیمانی یا شهید حججی دید.

انتهای پیام
captcha