واکنش رئیس رادیو قرآن تونس به جنجال‌های اخیر علیه آموزشگاه‌های قرآنی
کد خبر: 4115955
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

واکنش رئیس رادیو قرآن تونس به جنجال‌های اخیر علیه آموزشگاه‌های قرآنی

رئیس رادیو قرآن تونس ادعاهای برخی طرف‌ها درباره ماهیت آموزشگاه‌ها و مدارس قرآنی این کشور را مردود خواند و گفت که این نهادها تحت نظارت کامل دولت است و برخی با اغراض سیاسی به اسلام و کتاب خدا تعرض می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سعید الجزیری، رئیس رادیو قرآن تونس درخواست دیدبان ملی دفاع مدنی این کشور برای تعطیل کردن آموزشگاه‌ها و مدارس قرآنی در تونس را موضعی مردود خواند و گفت: این موضع تعصب علیه اسلام است که توسط قلم‌هایی به کار گرفته شده که برای اغراض سیاسی هدایت می‌شود.

الجزیری شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با برنامه المسائیه الجزیره گفت: این دولت تونس است که به طور مستقیم آموزشگاه‌های قرآنی را از نظر ساختار تحت نظارت خود دارد و درخواست دیدبان ملی دفاع مدنی در تونس حمله مستقیم به قرآن کریم به‌عنوان یک متن مقدس دینی برای شهروندان تونس و همه مسلمانان جهان است.

دیدبان ملی دفاع مدنی تونس بیانیه‌ای جنجالی را در صفحه خود در فیس بوک منتشر کرد که در آن خواستار بسته شدن آموزشگاه‌ها و مدارس قرآنی شده و ادعا می‌کند که این مراکز به کودکان افکار تروریستی القا می‌کند.

در همین حال نهاد امور دینی وابسته به اتحادیه مشاغل تونس که بانفوذترین نهاد در محافل سیاسی این کشور محسوب می‌شود، ضمن تقبیح بیانیه دیدبان ملی تاکید کرد که این آموزشگاه‌ها تحت نظارت دولت است و ادعاها درباره تشویق این آموزشگاه‌ها به تروریسم اتهامی مخرب است.

الجزیری در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه الجزیره با تاکید بر اینکه درخواست دیدبان ملی در راستای مناقشات سیاسی در تونس است، گفت: دیدبان ملی یک نهاد منزوی از ملت تونس است، زیرا ملت تونس قرآن کریم را کتاب هدایت می‌دانند.

رئیس رادیو قرآن تونس خواستار دور نگاه داشتن مناقشات سیاسی از مسائل مقدس برای مردم تونس شد و گفت: این اقدامات مردم را به درگیری و مناقشه سوق می‌دهد.

انتهای پیام
captcha