آخرین بازی اکبری مبارکه در ماه رمضان روی آنتن می‌رود + صوت
کد خبر: 4116135
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
مجتبی راعی به ایکنا خبر داد:

آخرین بازی اکبری مبارکه در ماه رمضان روی آنتن می‌رود + صوت

«جشن سربرون به کارگردان مجتبی راعی سریالی درباره مشروطه است که ماه رمضان روی آنتن خواهد رفت. این کار آخرین سریالی است که زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه در آن حضور داشت.

مجتبی راعی، کارگردان سریال «جشن سربرون» در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره کار جدید خود گفت: این سریال در 58 قسمت تولید شده و هم‌اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. این سریال قرار بود بعد از جام جهانی روی آنتن رود اما پخش آن به ماه رمضان در نوروز 1402 موکول شد البته تا به امروز چندین بار پخش این سریال دستخوش تغییر شده است.

وی افزود: این سریال تاریخی به مشروطه و اتفاقات مربوط به آن در استان فارس نظر دارد. جالب است بدانید در دوران مظفرالدین شاه 70 روزنامه مشغول کار بودند. این امر نشان از پویایی این منطقه از کشور در دوران مشروطه دارد. درضمن در این کار به فرهنگ بومی و دینی مردم شیراز در آن مقطع از تاریخ نظر شده است.

این فیلمساز با بیان اینکه تحقیقات کاملی برای این سریال صورت گرفته؟ بیان کرد: عبدالرسول گلبون و منصور براهینی نزدیک به 5 سال برای تحقیق و نگارش فیلمنامه این کار تلاش کرده‌اند برای همین به جرات می‌گویم جوانی که از مشروطه چیزی نداند با دیدن این سریال به اطلاعات لازم و دقیقی دست خواهد یافت.

وی تاکید کرد: «جشن سربرون» پر از بازی‌های خوب است. این اتفاق تنها به مدد داشته‌های فنی بازگران حاصل نشده، بلکه غنای فیلمنامه در بحث شخصیت‌پردازی این امر را رقم زده است. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، میرطاهر مظلومی، زندهیاد کریم اکبری مبارکه و رامین ناصرنصیر از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. این سریال به سفارش سیما فیلم تولید شده است. این سریال در شهرک غزالی و روستاهای اطراف امامزاده داوود(ع) فیلمبرداری شده است.

داستان «جشن سربرون» اینچنین است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری به نام بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند.» این خلاصه قصه بهانه‌ای است تا به اتفاقات مشروطه هم پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha