بقاع متبرکه با طرح «قراردوازدهم» به استقبال دهه فجر می‌روند
کد خبر: 4116316
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

بقاع متبرکه با طرح «قراردوازدهم» به استقبال دهه فجر می‌روند

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اجرای طرح قرار دوازدهم در قالب تأمین جهیزیه برای خانواده‌های کم‌برخوردار سرآغاز برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر بقاع متبرکه است.

«قراردوازدهم»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان گفت: امسال بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور دهه مبارک فجر را با طرح قرار دوازدهم آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم بزرگداشت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، هیمنه پوشالی طاغوت را درهم شکست و طلیعه‌ای برای مبارزه و نفی طاغوت‌ها شد. از این رو بزرگداشت این رویداد الهی باید هر ساله با شکوهی مضاعف برگزار شود.

وی افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان نیز که از دیرباز پایگاه‌های نشر معارف اسلامی بوده در این امر مهم پیشگام خواهند بود.

معممی‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های مهم مبارزه با استکبار، خدمت به فقراست، افزود: مقام معظم رهبری بزرگترین مبارزه با آمریکا را خدمت به این مردم می دانند و امروز اگر ما می خواهیم مجاهد راستین این عرصه باشیم باید صادقانه در خدمت مردم باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با این نگاه، بقاع متبرکه و امامزادگان به صورت عملی گام در مسیر مبارزه برداشته و با اجرای طرح قرار دوازدهم، کمر به خدمت مجاهدانه به مستضعفان و پابرهنگان این انقلاب بسته‌اند.

معممی‌مقدم با اشاره به اینکه حرم‌های مطهر امامزادگان پایگاه‌های نشر فرهنگ انتظار و زمینه‌ساز فعالیت‌های مهدوی هستند اظهار کرد: بقاع متبرکه اجرای طرح قرار دوازدهم که مزین به نام امام دوازدهم است را در دستور کار خود قراداده‌اند.

وی اضافه کرد: این طرح در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مواسات، مؤمنان و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر(عج) سوق دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مجاوران کم‌برخوردار بقاع متبرکه افزود: در یازدهمین اجرای طرح قراردوازدهم که در 12 بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود، تهیه و تأمین جهیزیه برای خانواده‌های کم‌برخوردار در دستور کار این طرح قرار گرفته است.

معممی‌مقدم در پایان بیان کرد: بقاع متبرکه به عنوان مجریان طرح قرار دوازدهم آمادگی جذب خیرین به هر توان مالی را تحت عنوان مهدی یاوران دارند که مردم با مراجعه به مراکز افق بقاع متبرکه می‌توانند به خیل مشتاقان خدمت به امام زمان(عج) بپیوندند.

انتهای پیام
captcha