رفع مشکلات جامعه با حضور تأثیرگذار بانوان
کد خبر: 4117206
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
امام جمعه ملایر تأکید کرد؛

رفع مشکلات جامعه با حضور تأثیرگذار بانوان

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده با بیان اینکه بانوان در مباحث سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند، گفت: از این توفیق به اندازه کافی بهره‌مند نشده‌ایم در حالی‌ که هر کجا که بانوان پای کار آمدند، موفق بودیم.

اعضای نهضت پیشرفت بانوان ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، پنجم بهمن‌ماه در جمع اعضای نهضت پیشرفت بانوان ملایر ضمن تبریک ماه رجب، بانوان را قشری تأثیرگذار در جامعه دانست و اظهار کرد: خداوند به بانوان عنایت ویژه داشته و باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات مختلف جامعه به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بانوان می‌توانند در مباحث اعتقادی، سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار باشند، گفت: ما از این توفیق به اندازه کافی بهره‌مند نشده‌ایم، هر کجا که بانوان جدی پای کار آمدند موفق بودیم. بسیاری از کارها را اگر به آقایان بسپاریم نمی‌توانند آنها را به‌خوبی انجام دهند، اما بانوان می‌توانند از عهده آن برآیند.

فروزان کردیوند، مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه کار نهضت پیشرفت بانوان از مردادماه سال ۱۴۰۰ شروع شده است، اظهار کرد: در واقع برای این پروسه با دستور رهبری و امور بانوان تبلیغات کشور قدم برداشتیم که در این راستا بین ۱۰ تا ۱۴ نفر از افراد تأثیرگذار برای هر شهرستان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر اولین قدمی که برداشتیم ارائه زیست‌بومی بود که ارائه شده و در این راستا توانستیم رتبه سوم را کسب کنیم، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری امور بانوان را باید به دست خودشان سپرد و اولین قدم بررسی آسیب‌ها در مناطق کم‌برخوردار بود که در این حوزه تشکیلات زن مشکلات زنان را در حوزه‌های مختلف بررسی کردیم.

کردیوند با اشاره به اینکه در حد توان قدم‌های خوبی برداشته شد، اما هنوز تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: پیگیری و رایزنی با فرمانداری و شهردار برای تهیه وام‌های بدون بهره برای مسکن و تعمیرات آن برای جوانان در این مناطق برای تسهیل در امر ازدواج، هماهنگی با مجموعه‌های مختلف برای کارآفرینی در حوزه کارآفرینی با مجموعه‌های مختلف، اجرای طرح رفیقانه، ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در روستاها برای جلوگیری از طلاق‌ها و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان، ورود به بحث بانوان شاغل و تشکیل جلسات متعدد در زمینه فرزندآوری و همسرداری و... از جمله فعالیت‌ها بوده است.

وی برگزاری طرح «ماهدخت» در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) برای دختران با حضور یک هزار و 500 نفر و استقبال بی‌نظیر دختران، اجرای طرح «ریحانه‌ها» در شش نقطه شهرستان، برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دستاوردهای بانوان در نقاط مختلف روستایی و شهری را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که زن ایرانی اسلامی را در شهرستان ملایر ترسیم کنیم.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان ملایر با اشاره به اینکه تبیین هویت واقعی زن مسلمان از اهداف ما است، افزود: به دنبال این هستیم که مشکلات را در حوزه دختران و بانوان حل کنیم.

یادآور می‌شود، اندیشه‌سازی، ترویج فرهنگ کتابخوانی با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، نذر کتاب، ایجاد نمایشگاه‌ها، برنامه‌های مناسبتی، راه‌‌اندازی مجمع واسطین ازدواج، برگزاری برنامه‌های جهادی، طرح مادری روضه‌های خانگی، اجرای طرح مهرواره با نور، ترویج اقدامات فرهنگی و جهاد تبیین و... از جمله برنامه‌های صورت گرفته و در حال اجرا توسط اعضای نهضت پیشرفت بانوان ملایر است که در این جلسه هر کدام از بانوان این حوزه‌ها گزارشی از برنامه‌های خود ارائه دادند و خواستار حمایت بیشتر مسئولان شهرستان در حمایت از این برنامه‎ها شدند.

انتهای پیام
captcha