گزارش‌های مسئولان از تریبون نماز جمعه همدان راست آزمایی می‌شود
کد خبر: 4119459
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

گزارش‌های مسئولان از تریبون نماز جمعه همدان راست آزمایی می‌شود

امام جمعه همدان خطاب به مسئولانی که از تریبون نمازجمعه سخنرانی می‌کنند، گفت: مسئولان توجه کنند که این گزارش‌ها راستی آزمایی خواهد شد و درصورت ارائه گزارشات اشتباه از همین تریبون به مردم اعلام خواهد شد.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز جمعه 14 بهمن ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: حرف خدا در عالم بندگان روشن بیان شده و اتمام حجت صورت گرفته است.

وی یکی از مناره‌های هدايت در عالم را وجود ائمه معصومین دانست و گفت: میلاد امیرمؤمنان علی(ع) جزو کرامات و معجزات است که در تاریخ به صورت مکرر بیان شده و اولین و آخرین کسی است که در کعبه متولد شده که علامه امینی در الغدیر در جلد 6 این موضوع را از 16 کتاب اهل سنت بیان کرده است.

شعبانی با اشاره به فضایل و کرامات علی بن ابیطالب(ع) در زمینه‌های مختلف، گفت: نام علی برگرفته از نام خداوند متعال است که خدا نامش را بر وی قرار داده و این بالاترین درجه‌ برای یک انسان است.

وی با بیان اینکه دست علی(ع) به همه عوالم می‌رسید هم‌چنین عدالت علی را بزرگترین شاخصه ایشان دانست و افزود: اسراری که علی(ع) داشت برای هیچ کس قابل درک نیست و این وجود نازنین بزرگترین موهبت برای همه ما شیعیان است.

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به دوران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن دوران در اداره جامعه و عرصه سیاسی دو نوع حکومت مطرح بود حکومت‌های دیکتاتوری که رژیم پهلوی جزو آن حکومت‌ها و مبتنی بر هوای نفس،
شاه جامعه را اداره می‌کرد و برخی حکومت‌ها دموکراسی و جمهوریت که هر دوی این حکومت‌ها تا قبل از انقلاب مبتنی بر معارف بشری و حذف خدا و حرف خدا در جامعه بود.

وی جدا کردن جوانان از ارزش‌های اسلامی و مذهب، انحراف از راه مستقیم و اشاعه‌ فساد و... را به تعبیر امام راحل از اهداف و برنامه‌های حکومت پهلوی برشمرد و افزود: در آن دوران علاوه بر فساد اقتصادی و فرهنگی حاکم هدف شاه حذف دین و مذهب از جامعه بود.

امام جمعه همدان رشد احزاب مختلفی چون سازمان‌های چریکی و منافقین را از برنامه‌های این رژیم برشمرد و گفت: هدف این سازمان‌ها جلب اعتماد مردم بود، هیچ کدام از این سازمان‌ها موفق نشدند مردم را با خود همراه کنند چرا که درونمایه دینی و رهبری دینی نداشتتند.

وی با اشاره به ورود امام برای شکل گیری انقلاب اسلامی تحت عنوان حاکمیت دینی، افزود: یک روحانی ساده در حوزه علمیه قم در سال ۱۳۴۲ وارد عرصه سیاست می‌شود و با توجه به اینکه روحیه مبارزه طلبی و مقابله با ظلم از همان ابتدای جوانی با ایشان همراه بوده در مقابل رژیم بهلوی می‌ایستد.

شعبانی با بیان اینکه در فضای استبدادی آن روزگار خیلی از گروه‌ها به دنبال مبارزه با شاه بودند، اما هیچ‌کدام موفق نشدند، چرا که مردم به آنها اعتماد نکردند، تصریح کرد: تنها شخصی که مردم به او در این عرصه اعتماد کردند، حضرت امام خمینی(ره) بود.

خطیب جمعه همدان افزود:حضرت امام(ره) نه تنها وحدت سیاسی در جامعه ایجاد کردند، بلکه زمینه ساز ایجاد شجاعت در ملتی شدند که زیر تازیانه ظلم قرار داشتند

وی اضافه کرد: مهم‌ترین علل موفقیت انقلاب اسلامی، وجود مرجعیت دینی و شخصیت حضرت امام(ره) بودند و امروز دشمن تمام توان خود را برای مبارزه با ولایت فقیه گذاشته و حتی کوتاهی دیگران را هم بر گردن ولایت فقیه می‌اندازد.

شعبانی تصریح کرد: در همین آشوب‌های اخیر دیدیم چرا تمرکز دشمن بر مسئله ولایت فقیه و مرجع مرجع دینی است و باید بدانیم که اگر مرجعیت سیاسی حفظ شود نظام حفظ می‌شود همچنان که امام بزرگوار فصل الخطاب و محور وحدت و حفظ انقلاب مراقبت از انقلاب بود که انحراف ایجاد نشود و امروزه ولی فقیه است که این محور وحدت و انسجام بوده و اگر امروز مردم در میدان هستند به خاطر رهبری است نه مسئولین و احزابی که گاهی کوتاهی دارند و این انقلاب مردم پایه است.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما مراقبت و محافظت از انقلاب است، افزود: البته انتقاداتی هم مردم دارند و باید اصلاحاتی در کشور در عرصه مسائل اقتصادی و معیشتی رخ دهد و راه اصلاح مشکلات امروز در دستان خود مردم است

امام جمعه همدان ابراز کرد: مسئولی که مسئولیت می‌گیرد در حالی که به گفتمان انقلاب اعتقاد ندارد و مقید به آرمان‌های امام و شهدا و انقلاب نیست، خطرش بیشتر از آشوب‌ها در کشور است.

وی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر رشد اقتصادی است و یکی از عوامل رشد اقتصادی به دولت مردان و نمایندگان مجلس برمی‌گردد، گفت: با توجه به میزان دخالت دولت و قانون‌گذارها در فعالیت‌های اقتصادی مردم باید فرایند اقتصاد مردمی تسهیل بشود چرا که قوانین دست و پاگیر اجازه فعالیت اقتصادی را نمی‌دهد و مشکلات فراوانی برای تولید کننده ایجاد می‌شود.
امام جمعه همدان خطاب به مسئولینی که از تریبون نمازجمعه سخنرانی می‌کنند، گفت: توجه کنند که این گزارش‌ها راستی آزمایی خواهد شد و درصورت ارائه گزارشات اشتباه از همین تریبون به مردم اعلام خواهد شد.
وی همچنین خطاب به مسئولین اوقاف و شهرداری گفت: یکی از گلایه مندی های مردم مسئله وضعیت باغ بهشت است که با توجه به فصل زمستان شرایطی وجود دارد که مردم را به زحمت می‌اندازد .
نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان به ایام البیض اشاره کرد و گفت: مراقبت بیشتری را باید در این زمینه نشان داد در این ایام داشته مراسم پر برکت اعتکاف را در استان داریم.

انتهای پیام
captcha