جشن «یاس نبوی» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4120827
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

جشن «یاس نبوی» در سنندج برگزار شد

جشن میلاد «یاس نبوی» در راستای تجلیل از بانوان فعال عرصه‌های مختلف کارآفرینی، فرهنگی و هنری با حضور جمعی از بانوان فرهیخته استان امروز، 19 بهمن‌ در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جشن میلاد «یاس نبوی» با حضور جمعی از بانوان فرهیخته استان امروز، 19 بهمن‌ در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: نامگذاری ایام خاص و اعیاد حاوی مفاهیمی است لذا به منظور بهره‌مندی از این مفاهیم باید خود را در مسیر صاحبان این روزها قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه صاحب جشن «یاس نبوی» حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: تأکید حضرت زهرا(س) در این ایام و این روز خاص به قدردانی از مادر است چراکه والدین به ویژه مادران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و بهشت زیر پای آنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به جایگاه مادر در آیات و روایت بیان کرد: اگر می‌خواهید تمدنی را ساقط کنید باید سه جریان «مادر در خانواده»، «معلم در آموزش» و «بزرگان فکر و اندیشه» در جامعه را نابود کنید لذا باید همه ما این جایگاه و مقام را همواره والا نگه داریم.

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه ۸۰ درصد پرداختی‌های ما در حوزه مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد، گفت: در حال حاضر در کردستان ۱۸۴ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند که یک چهارم آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بانوان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و دارند، افزود: همواره پا به پای مردان برای تثبیت این نظام و انقلاب تلاش می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: امروز توسعه، پویایی و بالندگی کشور در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش و روحیه خستگی‌ناپذیر و دستان توانمند بانوان و فکر و اندیشه والای این قشر است.

وی در پایان یادآور شد: بانوان کردستانی علاوه بر نقش مادری و ایفای نقش در حوزه‌های مختلف در حوزه تولید نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و در اقتصاد استان و کشور تأثیرگذار هستند.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و از تعدادی از بانوان عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و کارآفرینی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha