اختصاص امتیازات ویژه به استعدادهای دانشجومعلمان قرآنی
کد خبر: 4120896
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی مطرح کرد

اختصاص امتیازات ویژه به استعدادهای دانشجومعلمان قرآنی

حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری‌مطلق با بیان اینکه تمامی دانشجویان حافظ قرآن کریم شناسایی می‌شوند تا بتوان استعدادهای آنان را در طول تحصیل پرورش داد، گفت: از طرح‌های قرآنی حمایت می‌کنیم و حتی در پذیرش دانشجویان اهتمام ویژه‌ای به جذب دانشجومعلمان حافظ قرآن داریم و برای آن امتیاز در نظر گرفته شده و در مصاحبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام محمدجواد اکبری‌مطلق، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امتیازات ویژه‌ای برای دانشجومعلمان دارای مدرک قرآنی و حافظان قرآن درنظر گرفته می‌شود، گفت: معلمان آینده باید مجهز به اصول قرآنی باشند تا بتوانند دانش‌آموزان قرآنی را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان آماده اجرای طرح‌های حفظ قرآن برای دانشجویان هستیم، افزود: توجه به امور قرآنی در اولویت اصلی برنامه‌های این دانشگاه است؛ از طرح‌های قرآنی حمایت می‌کنیم و حتی در پذیرش دانشجویان اهتمام ویژه‌ای به جذب دانشجومعلمان حافظ قرآن داریم و برای آن امتیاز در نظر گرفته شده و در مصاحبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

اکبری مطلق با تأکید بر توانمندسازی معلمان در حوزه قرآن بیان کرد: تمامی معلمان حافظ قرآن کریم برای سال تحصیلی آینده شناسایی می‌شوند تا بتوان استعدادهای آنان را در طول تحصیل پرورش داد تا با مهارت وارد مدرسه شوند؛ نباید از این دانشجویان غافل شد.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مورد نیاز برای پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن دانش‌آموز، داشتن معلم متخصص است، افزود: نیروهای انسانی قرآنی باید ساماندهی شوند تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی ادامه داد: دشمن تهاجمات فرهنگی خود را با تمام توان ادامه می‌دهد و در این راستا دانشگاه فرهنیگان از ارکان مهم مقابله با این نوع تفکر است که برگزاری دوره‌های آموزشی خودباوری و یا برگزاری برنامه‌های قرآنی برای دانشجومعلمان از موارد مهم و قابل توجه است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی جهادی در مساجد بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان باید مهارت‌هایی در حین تحصیل به دانشجویان داده شود که در این راستا مهارت‌های فرهنگی و قرآنی با استفاده از هم‌افزایی دستگاه‌ها از ضروریات است.

انتهای پیام
captcha