ضرورت حضور دائمی فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی
کد خبر: 4122884
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد؛

ضرورت حضور دائمی فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی

شیخ عکرمه صبری همزمان با سالروز معراج حضرت رسول(ص) خواستار مغتنم شمردن این روزهای خجسته در جهت حضور گسترده و دایمی در مسجدالاقصی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری الرسالة، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی با اشاره به حمایت از زندانیان و اسرا در سایه تشدید حملات اشغالگران بر بزرگداشت عید مبعث در صحن‌های مسجدالاقصی با حضور پرشور مردم قدس تأکید کرد.

وی تصریح کرد: عزیمت گسترده فلسطینیان به مسجدالاقصی و حضور دائمی مسلمانان در این مکان مقدس جزء اعمال برجسته و پرفضلیت به شمار می‌رود.  
در پی این فراخوان‌ها هزاران فلسطینی از اقصی نقاط کرانه باختری از جمله قدس و سرزمین‌های ۱۹۴۸ از ساعات اولیه صبح امروز برای اقامه نماز و بزرگداشت عید مبعث وارد مسجدالاقصی شده‌اند.
اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی نیز تخمین زد که حدود ۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی ساکن قدس اشغالی، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ نماز جمعه روز گذشته را در مسجد الاقصی اقامه کردند.
به گفته منابع محلی در قدس اشغالی، نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در خیابان‌های این شهر و ورودی‌های مسجد الاقصی، نمازگزاران را متوقف و کارت شناسایی آنها را بازرسی می‌کردند.
 

انتهای پیام
captcha