وحیدی: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان اتفاق خوب دوره نمایندگی بود + فیلم
کد خبر: 4122928
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
تلخ و شیرین‌های نمایندگی در ۱۴۰۱

وحیدی: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان اتفاق خوب دوره نمایندگی بود + فیلم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی ازشیرین‌ترین روزهای نمایندگی من در مجلس مربوط به زمانی است که لایحه جهش تولید دانش‌بنیان در کمیسیون آموزش تأیید و پس از آن به عنوان یکی از قوانین مترقی مطرح شد.

محمد وحیدی

سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پرفراز و نشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاهاً نقدهایی به همراه داشت. به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی در سلسه‌گفت‌وگوهایی کوتاه با تعدادی از بهارستان‌نشینان، تلخ و شیرین‌های یک سال گذشته و آرزوهای وکلای ملت برای سال جدید را جویا شده‌ایم.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تلخ‌ترین و شیرین‌تر اتفاقات دوره فعالیت خود در خانه ملت طی سال 1401 اظهار کرد: مجلس محیطی بالنده، تأثیرگذار و تأثیرپذیر از حکمت و عقل و منطق است و این عقل و حکمت روابط میان نمایندگان و مصوبات و از همه مهمتر بحث‌های نظارتی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از شیرین‌ترین روزهای نمایندگی من در مجلس مربوط به زمانی است که لایحه جهش تولید دانش‌بنیان در کمیسیون آموزش تأیید و پس از آن به عنوان یکی از قوانین مترقی مطرح شد.

نماینده مردم بجنورد ادامه داد: در نگاه به تعلیم و تربیت بحث توجه به حوزه‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور و مصوبه نهایی مجلس در مقوله رتبه‌بندی معلمان از دیگر خاطرات خوش من در سال 1401 هستند.

وحیدی با اشاره به خاطره تلخ خود گفت: اما آن چیزی که برای من تلخ بود این است که بعضی از قوانین در حوزه اجرا با نامهربانی مجموعه دولت روبه‌رو می‌شود. وقتی می‌گوییم دولت منظور رأس دولت نیست بلکه اجزای دولت در هم‌گرایی حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که باید اینها پیوستگی قوی‌تری داشته باشند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر وضعیت معیشتی سخت مردم یکی دیگر از خاطرات تلخ من محسوب می‌شود و این تلخی را در ارتباطی که با مردم در حوزه انتخابیه دارم احساس می‌کنم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بخشی از فشارهای معیشتی به خاطر جمعیت بیکار کشور است و باید فرصت‌های اقتصادی برای بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به وجود آید. باید مدنظر قرار داد که افزایش بی‌رویه تورم در سال موجب تشدید فشارهای معیشتی بر مردم می‌شود حتی آن کسانی که از سطح اقتصادی بالاتری برخوردار هستند، در این نوسانات اقتصادی دچار مشکلات و اضطراب‌هایی خواهند شد. امیدوارم نگاه مشترک مجلس و دولت کاهش مشکلات اقتصادی مردم را به دنبال داشته باشد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha