تسهیلات مشاغل خانگی به روستاییان پرداخت شود
کد خبر: 4123156
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

تسهیلات مشاغل خانگی به روستاییان پرداخت شود

استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستا مانع مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود، گفت: تسهیلات اشتغال روستایی به ویژه مشاغل خانگی باید به ساکنین مناطق روستایی پرداخت شود.

ارسالی// نمایشگاه‌های صنایع دستی در سمنان برپا شود

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، شب گذشته، 30 بهمن در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان ایجاد و پایداری اشتغال را دو رکن اساسی کاهش نرخ بیکاری دانست و افزود: این دو رکن در زمره سیاست‌های دولت هم محسوب می‌شود که در این راستا همه باید به حوزه روستایی برای ایجاد اشتغال کمک کنیم.

به گفته وی ایجاد اشتغال در روستا مانع مهاجرت روستاییان به شهر شده و در برخی مواقع مهاجرت معکوس را به همراه دارد، متذکر شد: تسهیلات اشتغال روستایی به ویژه مشاغل خانگی باید به ساکنین مناطق روستایی پرداخت شود.

هاشمی با اشاره به اینکه اشتغال‌آفرینی در استان سمنان باید بر پایه دانش‌بنیان باشد، اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط در آستانه عید نوروز، نمایشگاه مرتبط با حوزه اشتغال به ویژه در صنایع دستی برای افزایش ماندگاری مسافر در مبادی ورودی شهرها برپا کنند.

استاندار سمنان در پایان گفت: بانک‌ها برای سهولت در پرداخت تسهیلات در دهیاری روستاها مستقر شوند که بر این اساس تعهد اشتغال استان در سال‌جاری ۱۱ هزار و ۲۸۲ طرح بود که با ایجاد ۱۴ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی تعهد این استان در امر اشتعال محقق شد.

انتهای پیام
captcha