دفاع مقدس قابلیت تربیت نسلی کارآمد را دارد
کد خبر: 4123913
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲

دفاع مقدس قابلیت تربیت نسلی کارآمد را دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: گنجینه دفاع مقدس قابلیت تربیت نسل کارآمد و انقلابی را دارد و این فرهنگ نجات‌بخش در همه ابعاد کارآمد و توانمندست.

گرامیداشت شهید گمنام

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، سه‌شنبه، سوم اسفند، در مراسم گرامیداشت شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان اراک اظهار کرد: گنجینه دفاع مقدس قابلیت تربیت نسل کارآمد و انقلابی را دارد و این فرهنگ نجات‌بخش در همه ابعاد کارآمد و توانمندست و دانشگاه‌ها باید بهره‌گیری از این فرهنگ را در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: امروز در برابر توطئه‌های دشمنان در جنگ شناختی نیازمند بهره‌گیری از سیره شهدا داریم و جامعه‌ای که فرهنگ شهادت در آن جاری باشد، قطعا در برابر تهدیدات دشمنان بیمه خواهد شد و آسیب‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه احداث یادمان‌های شهدا در دانشگاه‌ها بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است، گفت: این مهم علاوه بر اینکه فضای معنوی را در بین جوانان تقویت می‌کند نقش مهمی در الگو سازی و تربیت نسل دارد.

کریمی افزود: دانشگاه فرهنگیان یکی از متولیان اصلی تربیت نسل است و این مرکز باید اهتمام ویژه‌ای به معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر داشته باشد که خوشبختانه مراکز فرهنگیان شهر اراک توجه ویژه‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به فصل اعزام‌ راهیان نور دانشگاهی لازم است دانشگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای به این اردوهای فرهنگی و تربیتی داشته باشند؛ چراکه راهیان نور فعالیتی اثرگذار در بستر جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha