بیشکک؛ میزبان کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی
کد خبر: 4124116
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

بیشکک؛ میزبان کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی

شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان میزبان کنفرانسی با محوریت تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از Aki Press، مراد سکاکمیا (Murad Sekakmia)، نماینده کمیته سازماندهی شرکت تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی (Islamic Business and Investment Corporation)، در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز جمعه، پنجم اسفند برگزار شد، گفت که بسیاری از مؤسسات مالی اسلامی در قرقیزستان در این کنفرانس حضور دارند.

نماینده این شرکت اعلام کرد: اولین مجمع تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی (IBIF) در تاریخ 13 تا 14 مارس (15 و 16 اسفند) در بیشکک برگزار می‌شود.

سکاکمیا اظهار کرد: مؤسسات مالی در قرقیزستان که مطابق با اصول اسلامی عمل می‌کنند، نیاز به ارزیابی کیفی فعالیت‌های خود دارند.

سکاکمیا تصریح کرد: در مقایسه با قزاقستان، سرمایه‌گذاری‌های بسیار کمی از کشورهای عربی در قرقیزستان وجود دارد. این بدان دلیل است که این کشور شناخته شده نیست.

ژانیبک کوژوف(Zhanybek Kozhoev)، مسئول رسانه‌ای مطبوعاتی شرکت تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی هم گفت: شهروندان قرقیزستان سازوکارهایی برای مطالعه و استفاده از اصول نظام اسلامی در حوزه‌های اعتباری، اقتصادی و تجاری ندارند. یکی از مهمانان اصلی در این کنفرانس، بانک الهام عربستان و همچنین یک سازمان حسابرسی بزرگ از بحرین خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس پیش رو در مورد ارتقای نظام تأمین مالی اسلامی در جمهوری قرقیزستان بحث خواهند کرد. شرکت تجارت و سرمایه‌گذاری اسلامی حدود 15 مؤسسه را تحت پوشش دارد که به اصول اسلامی تأمین مالی پایبند بوده و فعالیت‌های خود را در قرقیزستان انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha