اجرای پويش نوروزی «همراهان سفر ايمن» در کرمان
کد خبر: 4125105
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

اجرای پويش نوروزی «همراهان سفر ايمن» در کرمان

مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافيک و كاهش سوانح جاده‌ای، پويش نوروزی «همراهان سفر ايمن» از ۲۴ اسفندماه در کرمان اجرا می‌شود.

احسان عراقی‌زاده مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی راهداری، احسان عراقی‌زاده، مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافيک و كاهش سوانح جاده‌ای، پويش نوروزی «همراهان سفر ايمن» از ۲۴ اسفندماه امسال در سه نقطه از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بين راه و تجمع مسافران، محدوده گلزار شهدا و مرقد سردار سلیمانی) تا ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی، ارتقا ايمنی و كاهش سوانح رانندگی است که با تشويق رانندگان به توقف در حين سفر و رفع خستگی تحقق می‌یابد. همچنین، ارتقا دانش عمومی جامعه در مورد ايمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌كارگيری هنر در خدمت ايمنی برای ايجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغيب مسافران به توقف در طول مسير از جمله دیگر اهداف این طرح است.

عراقی‌زاده اظهار کرد: در اين پويش، براساس ويژگی‌های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از قبيل اجرای سفره هفت‌سين متناسب با صنايع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمايش‌های آیينی، سنتی، بومی و ملی، اجرای نمايش‌های ايمنی ويژه‌ كودكان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عكس سلفی، نمايش كليپ‌های ايمنی و فيلم جاذبه‌های شهرهای ادامه‌ مسير در تلويزيون بزرگ و پرده نمايش با پذيرايی از مسافران تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای دومين سال متوالی، همزمان با سراسر كشور به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود تصریح کرد: آشنايی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ايران، كمک به احيا نمايش‌های ايرانی به‌ويژه نمايش‌های سنتی و بومی استان مقصد، کمک به احيا موسيقی ايرانی به‌ويژه موسيقی‌‌های بومی و مقامی استان مقصد و... از جمله اهداف اجرای این پویش است.

مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هدف اصلی از برگزاری اين پویش را ارتقای ايمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و كاهش سوانح رانندگی دانست و گفت: مسافران نوروزی، رانندگان و اعضای خانواده‌ به‌ويژه مادران، كودكان و نوجوانان، رانندگان خودروهای سنگين و حمل‌ونقل عمومی از مخاطبين این پويش هستند.

انتهای پیام
captcha