10 هزار گروه مردمی در قالب مراکز نیکوکاری در کشور فعالیت دارند
کد خبر: 4125368
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

10 هزار گروه مردمی در قالب مراکز نیکوکاری در کشور فعالیت دارند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: 10هزار گروه مردمی تحت عنوان مراکز نیکوکاری در کشور فعالیت دارند که این مراکز تحت هدایت کلان کمیته امداد کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد

به گزارش ایکنا از کردستان، حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که امروز، ۱۰ اسفند در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، مبلغان و مؤدیان زکات را سفیران فرهنگی و قرآنی زکات دانست و گفت: اگر فرهنگ زکات با همت مبلغان، مؤدیان، علما و روحانیون و مردم در سطح کشور گسترش پیدا کند دیگر فقر مطلق در کشور از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت زکات در کشور بیشتر از 10‌ها میلیارد تومان است، افزود: در سال جاری دو هزار میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شده است که از این میزان حدود 10 درصد زکات واجب، 46 درصد زکات فطریه و مابقی زکات مستحب می‌باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: از زکات جمع‌آوری شده 700 میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده و ۴۰۰ میلیارد آن توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده که از این میزان ۱۳۲ میلیارد آن نقدی بوده است و مابقی توسط مردم جمع‌آوری شده است.

وی افزود: یک میلیون و 200 هزار نفر از خیرین کشور حامی ایتام و محسنین هستند که این افراد دو هزار و 700 میلیون تومان را در 10 ماه گذشته به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

آسوده با اشاره به اینکه وظیفه کمیته امداد راهبری خیر و احسان مردم و نظارت و هدایت کمک‌های مردمی بوده است، اظهار کرد: 10 هزار گروه مردمی تحت عنوان مراکز نیکوکاری در کشور فعالیت دارند که این مراکز تحت هدایت کلان کمیته امداد کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی در ادامه گفت: پنج میلیون صندوق صدقه کمیته امداد در خانه‌‌های مردم قرار دارد که از این صندوق‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان از کمک جمع‌آوری شده و از ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در سطح شهرها نیز ۲۵۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: در حال حاضر 700 هزار دانش‌آموز، ۶ هزار نخبه، ۵۰ هزار دانشجو، ۸۰ هزار بیمار صعب العلاج، یک میلیون معلول تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی رویکرد کمیته امداد استان کردستان گداپروری نیست، یادآور شد: در بخش سالمندان رویکرد کمیته امداد نوکری و در بخش جوانان توانمندسازی است که در تلاش است با اشتغالزایی برای مددجویان بتواند زمینه خودکفایی خانواده‌ها را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha