نظارت بر خشونت در توليدات شبکه خانگی الزامی است
کد خبر: 4125717
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نظارت بر خشونت در توليدات شبکه خانگی الزامی است

نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه رصتا با اشاره به اهمیت نظارت بر خشونت در آثار نمایش خانگی بر وجود ساترا به عنوان نهاد نظارت‌کننده تاکید کرد.

فتح‌الله توسلی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه رصتا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به بحث خشونت در برخی آثار شبکه خانگی بیان کرد: بحث خشونت برای نوجوان و جوان اهمیت بسیاری دارد. سریال‌هایی که قتل و خونریزی نشان می‌دهد جوان را تحریک می‌کند.

وی ادامه داد: جوان بعد از دیدن این تصاویر باید جایی این خشونت را تخلیه کند که یا در خانواده است و یا در بیرون از آن و برآیند اینها می‌تواند به افزایش خشونت در جامعه منجر شود.

توسلی با اشاره به فرهنگ‌سازی در سریال‌های ترکیه‌ای بیان کرد: آنها سریال‌هایی می‌سازند که در چند صد قسمت است و گاهی چند نسل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این نماینده مجلس درباره لزوم نظارت بر تولیدات محتوایی توسط ساترا بیان کرد: ساترا کارش را تازه شروع کرده است و مجموعه تازه‌نفسی است. دو سه سال برای یک مجموعه عمر چندانی نیست. نفس تشکیل این دستگاه حتماً کار خوبی است که چه به صورت هوشمند و چه انسانی بخواهند فضای نمایش خانگی را رصد کنند.

وی درباره رصتا به عنوان اولین نمایشگاه سازمان ساترا و کمکی که می‌تواند به مردم داشته باشد بیان کرد: باید مردم بدانند که اینجا و از طرف ساترا چه اتفاقی رخ می‌دهد. مخصوصاً برای خانواده‌ها تشریح شود که بدانند کودکانشان در معرض چه تهدیداتی ممکن است قرار بگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره فضای اقتصادی سکوها عنوان کرد: بخشی از اقتصاد، اقتصاد فضای مجازی را در برمی‌گیرد. حتماً کسب‌وکار در حوزه فضای مجازی نظارت دستگاه‌ها را می‌طلبد. پول کلانی در این حوزه جا به جا می‌شود و لازم است اینها هم تحت نظارت قرار بگیرند و از آنها مالیات دریافت شوند.

انتهای پیام
captcha