اهانت‌کنندگان به قرآن با آیات سیاسی این کتاب الهی مخالفند
کد خبر: 4127036
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

اهانت‌کنندگان به قرآن با آیات سیاسی این کتاب الهی مخالفند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با یادآوری حوادث اخیر و اغتشاشات در کشور تصریح کرد: آیا اینها که قرآن را به آتش می‌کشند با آیات نماز و روزه و حج مخالفند؟ نخیر، اینها با آیات سیاسی قرآن مخالفند.

ارسال// دشمنان انقلاب سودای ریاست بر دهکده جهانی را دارندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم عمامه‌گذاری شصت تن از طلاب مدرسه علمیه حجتیه قم ضمن تبریک ولادت حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج) گفت: خلافت تکوینیه برای نوع انسان است اما خلافت تشریعیه اختصاص به مؤمنان، صالحان و عالمان دارد.

وی افزود: از آیه شریفه وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها  عِبادِيَ الصَّالِحُونَ، یا آیه معروف «وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الأرض کما استخلف الذین من قبلهم و لیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم، به خوبی مسئله خلافت تشریعی استفاده می‌شود.

ایشان در تبیین آیه أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ اظهار کرد: هرچندمصداق تام و کامل این آیه در زمان ظهور حضرت محقق خواهد شد اما در هر زمان می‌تواند مصداقی داشته باشد. انقلاب ما، حرکت امام، حرکت یاران امام، جهاد مجاهدان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع از حرم و دفاع از اعتاب مقدسه یک مصداق عینی از یرثها عبادی الصالحون است، این آیه به انسان این نوید را می‌دهد که هر گروهی در زمان خودش می‌تواند این چنین بیندیشد و به دنبال تشکیل حکومت دین باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله در دین مسئله حکومت است، اضافه کرد: نباید بعد از گذشت 44 سال از این انقلاب مبارک هنوز عده‌ای  بگویند آیا دین حکومت دارد یا نه؟ این حرفی بسیار موهون و سخیف است، چون آیات قرآن به خوبی دلالت بر ضرورت حکومت دارد، همین لیستخلفنهم فی الأرض خود بیان یک مرتبه‌ای از استخلاف الهی است.

وی افزود: امروز که به برکت انقلاب و امام(ره)، حکومت دینی تا حدّی محقق شده، تمام دشمنی دشمنان ایران و انقلاب که دنیا را دهکده جهانی دانسته و سودای ریاست بر آن را دارند فقط برای این است که شما چرا حرف از حکومت دین می‌زنید؟ چرا می‌گویید خدا باید حاکم باشد؟ چرا می‌گویید قرآن باید محور باشد؟‌

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با یادآوری حوادث اخیر و اغتشاشات در کشور تصریح کرد: آیا اینها که قرآن را به آتش می‌کشند با آیات نماز و روزه و حج مخالفند؟ نخیر، اینها با آیات سیاسی قرآن مخالفند با آیه إنما ولیّکم الله و رسوله و الذین آمنوا مخالفند؛ با لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا و با آیات جهاد مخالفند، با آیات الذین إن مکناهم فی الأرض أقاموا الصلوة و آتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر مخالفند، اگر قرآن این آیات جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و مقابله موسی با فرعون را نداشت با قرآن مخالفت نمی‌کردند، مخالفتشان برای همین است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید بفهمند و بفهمیم که امام(ره) چه ارمغانی برای ما آورد و چه خدمت بزرگی به ما طلبه‌ها کرد و چه خدمت بزرگی به مردم و بشریت کرد؛ بحث این نیست که امام فقط حکومت فاسد و طاغوتی پهلوی را از بین برد، آنچه به ارمغان آورد حرکت در جهت عینیت بخشیدن به این آیات قرانی و تحقق حاکمیت دین است. اکنون رسالت شما طلاب برای رساندن پیام حوزه‌های علمیه امروز به خارج از کشور این است که مردم را بیدار کنید.

 وی تاکید کرد: اجتماعی بودن دین را به مردم گوشزد کنید، به مردم بگویید دین فقط نماز و روزه نیست، امر مهم در دین آن است که ببینیم آن کسی که می‌خواهد بر انسان سلطنت کند کیست، کافر است یا غیر کافر؟ اسلام اجازه نمی‌دهد فرد کافر و فاسق بر مسلمین حکومت کند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه انقلاب مردم ایران در راستای اهداف ظهور امام زمان(عج) است، تاکید کرد: همه شیعیان باید از دغدغه‌های اصلی‌شان این باید که حضرت چه مطالبه‌ای از آنها دارد؟ دغدغه روحانیت این باشد که چه مطالبه‌ای از حوزه‌ها دارد؟ حضرت می‌خواهد ظلم نباشد، هیچ انسانی در هیچ نقطه‌ای از زمین گرفتار ظلم نشود.

فاضل لنکرانی تصریح کرد: حضرت می‌خواهد فقر نباشد، حضرت می‌خواهد طهارت قلبی و طهارت ظاهری و باطنی در میان انسان‌ها حاکم باشد. حضرت می‌خواهد به قرآن عمل شود. تردیدی نیست که امام و یاران و شاگردان امام نیز هیچ هدفی غیر از این مطلب نداشته‌اند.

در پایان این مراسم، آیین عمامه‌گذاری 60 نفر از طلاب کشورهای مختلف به دست آیت‌الله فاضل لنکرانی و انجام و این گروه مفتخر به لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام
captcha