اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان ارکان اقتصاد مقاومتی هستند
کد خبر: 4127099
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان ارکان اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار مرکزی بیان کرد: علاج مشکلات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان دو رکن اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، ۱۸ اسفند، در مراسم افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت «کیمیاگران‌امروز» شازند، به وقوع رویدادهای چشمگیر در استان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: استان مرکزی طبق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه نخست احیا و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل را به خود اختصاص داده است. همچنین کسب رتبه اول در پایش فضای کسب و کار و رتبه سوم در شاخص‌های مختلف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر افتخارات استان است.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از تعدادی صنعت برجسته در سال جاری و افتتاح تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی برجسته در روزهای آینده از جمله اقدامات انجام شده است. امسال سبد بهره‌برداری از صنایع تولیدی و صنعتی استان با موفقیت بسته می‌شود و یکی از نگین‌های استان در سال جاری افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن است.

مخلص‌الائمه با تأکید براینکه زنجیره ارزش‌های راهبردی استان در قالب یک برنامه جامع راه‌اندازی خواهد شد، افزود: یکی از اقدامات مهم در سه ماه اخیر در استان توسعه اقتصاد دریا محور بوده است. با وجود اینکه استان ما استانی ساحلی نیست، اما صنایع متعددی در استان دریامحور هستند و می‌توانند در این حوزه فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشند به همین دلیل ستاد معین اقتصاد دریا راه‌اندازی شده و طبق اعلام رئیس‌جمهور، همانگونه که استان در دفاع مقدس پشتیبان جبهه و رزمندگان بوده است، این مسیر را باید امروز در حوزه دریا دنبال کرده و پیش برد.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته حضور امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران را در استان شاهد بودیم که در این راستا با 26 صنعت استان گفت‌و‌گو شد. اخیرا نیز تیم مدیریتی استان، سفری به سواحل مکران داشتند و فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی از سوی طرفین (استان مرکزی و ارتش) معرفی شد.

استاندار مرکزی همچنین از راه‌اندازی پارک لجستیک استان خبر داد و اضافه کرد: این پارک در خدمت صنعت دارویی استان خواهد بود و به زودی بندر خشک استان نیز راه‌اندازی می‌شود. این امر کمک می کند که تولید ارزش افزوده بیشتری را در استان شاهد باشیم. علاج مشکلات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان دو رکن اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که شرکت کیمیاگران این ارکان را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha