مسجد نصیرالملک الگوی مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد
کد خبر: 4130240
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
آیت‌الله دژکام:

مسجد نصیرالملک الگوی مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه به مسجد تاریخی نصیرالملک به عنوان پایگاه تبلیغی و بین‌المللی نگاه نشده است، بر ضرورت تبدیل شدن این مسجد به الگوی مسجد تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 8 فروردین در جلسه هیئت امنای مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز گفت: مسجد نصیرالملک از نظر ظرفیتی که دارد می‌تواند یکی از تریبون‌های جریان انقلابی و نظام اسلامی شهر شیراز باشد.

وی افزود: این مسجد در سطح بین‌الملل یک مکان شناخته شده است و انصافا ظرفیت خوبی است که از آن استفاده مناسبی در سال‌های گذشته نکردیم و این دغدغه اول است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسجد نصیرالملک دارای امکاناتی است که می‌توان از همین امکانات برای اجرای کارهای فرهنگی در آن استفاده کرد، گفت: اگر هیئت امنای مسجد و مدیران و اوقاف همفکری لازم را انجام دهند، مسجد امکانات لازم را دارد اما این مسئله مشروط به این است که بدانیم چه کارهایی لازم است، انجام شود.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه از نظر سنتی به این مسجد به عنوان یک پایگاه تبلیغی و خصوصاً به عنوان یک پایگاه بین‌المللی نگاه نشده است، گفت: وقتی از مسجد تراز انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم پس باید برای مسجد نصیرالملک به عنوان یک مسجد شاخص و زیبا در جهان اسلام مسجد تراز انقلاب اسلامی در نظر بگیریم و آن وقت جایگاه این مسجد و کارهای فرهنگی انجام شده مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون اندازه مطلوب و متعارف برای این مسجد تعریف نشده است، افزود: با همت و همکاری اعضای هیئت امنا و مدیران اوقاف باید این مسئله رقم خورد و حوزه فعالیت فرهنگی شیراز متناسب با حرم سوم اهل بیت(ع) معرفی شود. البته تاکنون به همت اداره‌کل اوقاف فارس اقدامات خوبی انجام شده است اما کافی نیست و فعالیت‌های فرهنگی در این مسجد قطعاً باید توسعه و گسترش یابد به‌نحوی‌ که مسجد نصیرالملک باید به لحاظ فرهنگی الگو و سرآمد باشد.

آیت‌الله دژکام در خصوص سایر مساجد تاریخی شیراز و استان فارس نیز بیان کرد: مسلما برخی اشکالاتی و ناهنجاری‌هایی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم هم به برکت عظمت و قدرتی که مساجد دارند، کنترل می‌شود.

یادآور می‌شود، مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز معروف به مسجد صورتی یکی از زیباترین مساجد ایران اسلامی است که در برخی از سایت‌های بین‌المللی از آن به عنوان زیباترین مسجد ایران نام برده شده است.

انتهای پیام
captcha