ضرورت همگرایی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه
کد خبر: 4130552
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

ضرورت همگرایی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به ضرورت همگرایی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: این امر مهم منجر به اثرگذاری فراگیر برنامه‌های قرآنی در جامعه می‌شود.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل،‌ دهم فروردین‌ماه، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، از ماه مبارک رمضان به عنوان بهترین فرصت برای بازگشت انسان جهت بهره‌مندی از مفاهیم ارزشمند قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی نام برد و اظهار کرد: تجلی آموزه‌های قرآن کریم در زندگی انسان منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی اهمیت تربیت حافظ و قاری قرآن در جامعه را متذکر شد و گفت: مربیان قرآنی باید در کنار تربیت حافظ و قاری قرآن کریم آموزه‌ها، مفاهیم و روح قرآن را نیز در زندگی مردم به ویژه جوانان ساری و جاری کنند تا جامعه‌ای پرنشاط و بدور از آسیب های اجتماعی موجود شویم.

رجبی در ادامه سخنان خود از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در استان خبر داد و افزود: متاسفانه برنامه های اجرا شده از فقر اثر گذاری در رنج بوده و منجر به تابش انوار الهی قرآن کریم در خانواده‌ها و جامعه نشده است چراکه اگر این امر مهم انجام می گرفت شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه نبودیم.

وی به ضرورت همگرایی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: این امر مهم منجر به اثرگذاری فراگیر برنامه‌های قرآنی در جامعه می‌شود.

رجبی خواستار استمرار جلسات شورای توسعه قرآنی در استان شد و بیان کرد: تنها راه پیشرفت و نجات کشور در گرو بازگشت به قرآن است.

انتهای پیام
captcha