مخاطب شعار سال مسئولان حکومتی در رده‌های مختلف هستند
کد خبر: 4130752
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

مخاطب شعار سال مسئولان حکومتی در رده‌های مختلف هستند

امام جمعه موقت همدان به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با شعار مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: مخاطب این پیام و شعار مسئولان نظام و مدیران حکومتی در رده‌های مختلف هستند که باید در جهت طرح‌های غیرتورم زا و برداشتن موانع از راه تعادل مبادلات و تثبیت قیمت‌ها تلاش کنند.

محمد محمدی قائینی امام جمعه موقت همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌قائینی، امام جمعه موقت همدان امروز جمعه ۱۱ فروردین‌ماه در خطبه های سیاسی_عبادی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند در بزرگراه سلامت و سعادت گام بردارند باید اهل تقوا باشند که دنیا و آخرتشان اصلاح شود که هم دنیا و هم آخرت را اصلاح می‌کند.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت افزود: تقارن دو عید مادی و معنوی فرصتی برای نزدیکی بیشتر به خدا و تدبر در آیات الهی است.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگر از سخنانشان به سال‌روز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان نخستین زنی بود که با تمام وجود به پیامبر(ص) اعتقاد پیدا کرد و همه اموال خود را در راه اسلام هزینه کرد و از این کار پشیمان نشد.

محمدی‌قائینی در ادامه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با شعار مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و افزود: مخاطب این پیام و شعار مسئولان نظام و مدیران حکومتی در رده‌های مختلف هستند که باید در جهت طرح‌های غیرتورم زا و برداشتن موانع از راه تعادل مبادلات و تثبیت قیمت‌ها تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه رشد تولید باید درهمه ابعاد فراهم باشد تا این شعار محقق شود، تصریح کرد: صرفا با شعار به رشد تولید نخواهیم رسید، باید سعی شود امسال از تورم مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی و دینی نیز جلوگیری کنیم و در جهت افزایش کمالات نفسانی و ارزش‌های الهی و انسانی تلاش کنیم.

محمدی‌قائینی عنوان کرد: مهار تورم و رشد تولید منحصر به مسائل و روابط اقتصادی نیست و باید سعی شود در سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز به رشد برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجاب یکی‌از ضرورت‌های دینی و اجتماعی اسلام است، افزود: حجاب به معنای پوشش لازم و مناسب برای حفظ کرامت انسانی است و حجاب و عفت ویژه بانوان نیست بلکه زنان و مردان باید عفیف و باحجاب باشند، و در غیر این صورت آسیب های اجتماعی و فرهنگی دیگر را به‌همراه دارد.

امام جمعه موقت همدان خطاب به زنان و دختران جامعه گفت ، گوهر وجودی شما نزد خدا ارزشمند ارزشمند است و نبابد این گوهر ارزشمند را با قرار دادن در مسیر هوی و هوس بی ارزش کنید.

وی با گریزی به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) افزود: اگر دیدید فسادی در جامعه ایجاد شده و مسئولان اقدامی نمی کنند آنها را ارشاد و نصیحت کنید و اگر گوش نکردند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهید و در مرحله آخر خودتان به طور مستقیم اقدام کنید که این‌کار مستلزم برنامه ریزی، هماهنگی و عمل کردن در چهارچوب ضوابط اسلامی است‌.

محمدی قائینی با تأکید بر اینکه با اگر حوزه های علمیه، نیروهای متدین و انقلابی و مسئولان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی به میدان آمده و نظارت کنند بسیاری از برنامه‌ها اصلاح می‌شود، گفت: برای رسیدن به این کار مقدمات فراهم شود و به انجام برسد.

انتهای پیام
captcha